Norvežani su daleko ispred svih po pitanju elektrifikacije, što je rezultat dugogodišnjih nastojanja vlade da, kroz različite povlastice i poticaje, popularizira električne automobile, a naravno veliku ulogu u tome ima i platežna moć Norvežana. Prema službenim podacima, prošlog mjeseca u toj je zemlji registrirano više od 10 tisuća električnih automobila, što čini čak 93,6 posto ukupno registriranih novih automobila u toj zemlji. To pokazuje, komentirali su na stranici Electrek, da je u Norveškoj tranzicija na električna vozila gotovo pa u potpunosti finalizirana.
Tijekom studenog broj registracija novih električnih vozila u Norveškoj je dosegao 10.940, što je gotovo identično u odnosu na mjesec ranije, no riječ je o značajno višim brojkama u odnosu na isti mjesec godinu dana ranije kada su registrirana 8442 nova električna vozila. Od svih novih registriranih automobila (njih nešto više od 11 i pol tisuća) u toj skandinavskoj zemlji, njih samo 749 nisu bili potpuno električna vozila (što uključuje i 154 plug-in hibrida), tako da je udio električnih automobila s hibridima koji čine samo 1,3 posto, skoro - 95 posto. Koliko su Norvežani napredovali najbolje govori i podatak iz rujna ove godine u kojem je prvi put u povijesti zabilježeno da je na cestama bilo više električnih automobila, nego benzinaca, a s vremenom će ta razlika biti sve veća u koristi vozila s električnim motorima.
Što se popularnosti samih modela tiče, prvo mjesto zauzima, naravno, Tesla.Model Y prvi je u toj zemlji po broju registracija koje su u prvih jedanaest mjeseci dosegle skoro 15 tisuća, čime je ovaj automobil zauzeo 13 posto tržišta. Nakon njega slijedi Volvo EX30 s više od 6,6 tisuća novih registriranih automobila, zatim jedan Volkswagen (ID.4) koji je prodan u više od 6,6 tisuća komada, dok četvrto mjesto ponovno pripada Tesli i to Modelu 3 sa skoro 6,2 tisuće prodanih komada.
Norvežani su još ranije najavili kako će nakon 2025. godine zabraniti prodaju automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, što ne bi trebao biti problem za vozače koji ionako kupuju većinom vozila s električnim motorima. Ideje o skorašnjoj zabrani prodaje e-vozila imale su i druge države, no pitanje je hoće li se te ideje realizirati kako je planirano ili će se datum zabrane ipak pomaknuti, što je sve očitije, s obzirom na to da je potražnja za e-vozilima na brojnim tržištima manja od očekivane. Također, i brojne automobilske kompanije najavile su promjenu strategije pa će u svojoj ponudi zadržati benzince i dizelaše duže nego su prije najavljivali i planirali.
Izvor: Electrek