Norveška je potvrdila prvo mjesto u svijetu po prodaji električnih automobila u 2022. godini i vlada ih se sada sprema oporezivati, a fokus prebacuje na elektrifikaciju teških kamiona.

Električna vozila na baterije činila su lani 79,3 posto prodanih novih automobila, najviše otkad su puštena u prodaju, objavila je u ponedjeljak Norveška federacija za cestovni promet (OFV).

U 2021. njihov je udio iznosio 65 posto, a prije deset godina samo 2,9 posto.

Norvežani su lani najviše kupovali Teslin Model Y, na drugom je mjestu Volkswagenov ID.4, a na trećem Škoda Enyaq. Tesla je tako zadržao vodeću poziciju na tržištu, s udjelom od 12,2 posto, ispred VW-a koji je osvojio 11,6 posto, pokazuju podaci o registracijama.

Pas u automobilu, ilustracija Neobična studija: Psi više uživaju u vožnji ovim automobilima

Kina je najveće tržište automobila, ali Norveška prednjači u svijetu tržišnim udjelom električnih automobila, uz podršku izdašnih vladinih subvencija.

Kako bi potaknula građane na kupnju, vlada je ukinula poreze na kupnju, koje plaćaju kupci benzinaca. Tako je električni Porsche Turbo S stajao minimalno 1,7 milijuna norveških kruna. Kada bi se oporezivao kao benzinski pandan, stajao bi 2,1 milijun kruna.

Teret za proračun natjerao ju je u međuvremenu da ispita poreznu politiku.

Poticaji su u 2022. državnu blagajnu stajali 39,4 milijarde kruna (3,75 milijardi eura), objavilo je ministarstvo financija, i vlada sada planira izmjene u sustavu poticaja.

ZEM Tim nizozemskih studenata napravio prvi električni automobil na svijetu koji zapravo čisti atmosferu

Najavili su novi porez koji će se bazirati na težini vozila i već je izazvao kritike u udruzi vlasnika automobila, uz upozorenja da je motor električnog vozila teži od onog s pogonom na fosilna goriva.

Pribojavamo se pada prodaje s obzirom na to da je vlada predložila novi porez koji će se bazirati na težini, objasnio je glasnogovornik Norveške automobilske federacije (NAF) Thor Egil Braadland.

Vlada istodobno nije ponudila kompletno rješenje za ključne praktične probleme vlasnika električnih automobila, koji i dalje muku muče sa stanicama za punjenje i plaćanjem njihove upotrebe, dodao je Braadland.

Da bi se dobro pripremio za električni automobil, vlasnik u Norveškoj mora imati 10 do 15 aplikacija. Dobro znamo da mnogi građani zato odgađaju kupnju električnog vozila, objasnio je.

Električni automobili, ilustracija Raste potražnja za električnim automobilima i hibridima u EU-u, zauzeli 43 posto tržišta

NAF se zalaže za "e-roaming", koji bi vozače poštedio te obveze.

Vlada pak brani svoju politiku i tvrdi da porezi neće pokolebati građane.

Električni automobil nova su normala za Norvežane, a to znači da moramo preispitati upotrebu novca kojim društvo raspolaže, izjavio je državni tajnik u ministarstvu prometa Johan Vasara.

Potpuno smo sigurni da ništa ne može ugroziti budućnost električnih automobila (u Norveškoj), istaknuo je Vasara te dodao da se vlada sada mora fokusirati na druge prometne segmente, poput teških kamiona.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju