Lažne vijesti jedan su od velikih problema internetskih kompanija poput Googlea, Facebooka i Twittera koje će u budućnosti poduzeti brojne mjere kako bi smanjili prikazivanje, odnosno utjecaj lažnih vijesti na tražilici i mrežama. Mnogi smatraju kako su upravo brojne izmišljene vijesti koje su se prije američkih izbora proširile internetom utjecale na odabir najmoćnije čovjeka SAD-a, a vjerojatno i svijeta.

Iako u budućnosti možemo očekivati širenje manjeg broja ovakvih vijesti po internetu, pred velikim kompanijama nalaze se problemi u otkrivanju lažnih vijesti koje algoritam vjerojatno neće moći riješiti, a vjerojatno ih ne mogu riješiti niti ljudi. Naime, kako se postaviti u slučaju kada oko neke situacije dvije grupe koje se nalaze na različitim ideološkim stranama potpuno drugačije tumače isti događaj – npr. u nekim raspravama između ljevice i desnice. Niti ljudi u ovakvim situacijama često ne mogu odabrati stranu jer vjerojatno i jedna i druga strana imaju neke smislene argumente koji su ispravni pa je jasno da to neće moći napraviti niti algoritam.

O tome je nedavno na Halifax International Security Forumu govorio i Eric Schmidt, predsjednik Alphabeta, krovne kompanije čiji je dio i Google rekavši kako je u takvim situacijama vrlo teško znati što je istina, a što laž. Situacija je bitno drugačija i algoritam može puno lakše razlikovati lažne vijesti u situacijama kada ne postoje dvije strane koje čvrsto zastupaju potpuno različita stajališta, već kada postoji "veći konsenzus" oko vijesti koje su istinite, a koje lažne.

Izvor: ZDnet

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju