Eric Schmidt objasnio zašto je teško zaustaviti širenje lažnih vijesti

Kako se postaviti u slučaju kada oko neke situacije dvije grupe koje se nalaze na različitim ideološkim stranama potpuno drugačije tumače isti događaj?

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 24.11.2017. / 14:58 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Lažne vijesti jedan su od velikih problema internetskih kompanija poput Googlea, Facebooka i Twittera koje će u budućnosti poduzeti brojne mjere kako bi smanjili prikazivanje, odnosno utjecaj lažnih vijesti na tražilici i mrežama. Mnogi smatraju kako su upravo brojne izmišljene vijesti koje su se prije američkih izbora proširile internetom utjecale na odabir najmoćnije čovjeka SAD-a, a vjerojatno i svijeta.

tri vijesti o kojima se priča Međunarodna svemirska postaja, ISS Predznak većih problema? Što se to događa sa Međunarodnom svemirskom postajom? Iz NASA-e o svemu šute Južni pol Sunca Terra incognita Solar Orbiter snimio ono što nitko dosad nije vidio i otkrio pravi kaos na Suncu Oprez pri surfanju, ilustracija Upozorenje stručnjaka Opasnost od odjave pretplate: Evo na što trebate paziti ako želite kliknuti unsubscribe u mailu

Iako u budućnosti možemo očekivati širenje manjeg broja ovakvih vijesti po internetu, pred velikim kompanijama nalaze se problemi u otkrivanju lažnih vijesti koje algoritam vjerojatno neće moći riješiti, a vjerojatno ih ne mogu riješiti niti ljudi. Naime, kako se postaviti u slučaju kada oko neke situacije dvije grupe koje se nalaze na različitim ideološkim stranama potpuno drugačije tumače isti događaj – npr. u nekim raspravama između ljevice i desnice. Niti ljudi u ovakvim situacijama često ne mogu odabrati stranu jer vjerojatno i jedna i druga strana imaju neke smislene argumente koji su ispravni pa je jasno da to neće moći napraviti niti algoritam.

O tome je nedavno na Halifax International Security Forumu govorio i Eric Schmidt, predsjednik Alphabeta, krovne kompanije čiji je dio i Google rekavši kako je u takvim situacijama vrlo teško znati što je istina, a što laž. Situacija je bitno drugačija i algoritam može puno lakše razlikovati lažne vijesti u situacijama kada ne postoje dvije strane koje čvrsto zastupaju potpuno različita stajališta, već kada postoji "veći konsenzus" oko vijesti koje su istinite, a koje lažne.

Izvor: ZDnet

 

Vezane vijesti

Još vijesti