Interes za eSportove u svijetu (a i u Hrvatskoj) sve je veći – sve je više gamera, ali i gledatelja ovakvih sportova, vrijednost ovog tržišta konstantno raste, dok su nagrade na turnirima sve veće. Gameri zarađuju veliki novac, često veći i od profesionalnih sportaša, a jedan od sljedećih velikih potencijalnih koraka za eSportove jest i – Olimpijada!
Još prošle godine Tony Estanguet, jedan od potpredsjednika odbora pariške kandidature za Olimpijske igre 2024. rekao je kako je spreman za razgovore članovima MOO-a oko uvrštavanja ove discipline na Olimpijadu. Iako je do Olimpijskih igara u Francuskoj ostalo još više od šest godina te se svašta može promijeniti u nadolazećem razdoblju, čini se kako je već sada jedna stvar sigurna – neovisno o tome hoće li eSportovi biti uvršteni u sportska natjecanja, gameri sigurno neće igrati neke od trenutno najpopularnijih naslova, odnosno njihovih nasljednika i sličnih igara.
Olimpijada promovira mir, ne nasilje
Naime, prošlogodišnje istraživanje Nielsena pokazalo je kako su najpopularnije eSports igre Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends, Dota 2, Starcraft i Heroes of the Storm. Većinom je riječ o igrama koje uključuju nasilje, a slično je i s ostalim popularnim igrama poput Call of Dutyja, Overwatcha, Rocket Leaguea i Grand Theft Auta. Iako zabavne i uzbudljive, ove su igre prepune nasilja, ubojstava i oružja, a to je ono što na Olimpijadi ljudi ne žele gledati i sigurno neće prihvatiti.
To su potvrdili iz glavnog sponzora Olimpijskih igara do 2028., kineske kompanije AliBabe – iz ove kompanije kažu kako je jedna od najvažnijih vrijednosti koju promoviraju Olimpijske igre mir, zbog čega će se budućnost i razvoj eSporta više fokusirati na sadržaj povezan sa sportom, umjesto na nasilne i ratne igre.
Dakle, gameri trebaju zaboraviti na nasilne igre ako sanjaju o zlatnoj olimpijskoj medalji u eSportu i trebaju početi trenirati na igrama poput FIFA-e ili trkama, kakve bi se mogle uvrstiti na Olimpijadu 2024. godine.
Izvor: Alphr