Europska komisija donosi nova pravila za ravnopravnost i transparentnost na internetskim platformama i servisima

Nova pravila trebala bi poboljšati funkcioniranje jedinstvenog digitalnog tržišta, a cilj im je stvoriti pravedan, transparentan i predvidljiv poslovni okvir za male poduzetnike i trgovce koji se koriste internetskim platformama.

Martina Čizmić | 26.04.2018. / 12:11

Jedinstveno digitalno tržište (Foto: Thinkstock) (Foto: Thinkstock)

Europska je komisija predložila nova pravila transparentnosti i pravednosti za funkcioniranje internetskih platformi i servisa.

Naime, gotovo polovica malih i srednjih tvrtki u Europskoj uniji koristi se internetom kako bi prodavala svoje proizvode i usluge. Isto tako, godišnje se gubi između 1,2 i 2,35 milijardi eura zbog nerješenih problema i poteškoća koje nastaju nepravednom praksom na internetskim platformama.

Nova pravila trebala bi poboljšati funkcioniranje jedinstvenog digitalnog tržišta, a cilj im je stvoriti pravedan, transparentan i predvidljiv poslovni okvir za male poduzetnike i trgovce koji se koriste internetskim platformama.

Milijuni mali poduzetnika u EU-u ovise o internetskim platformama kako bi privukli klijente. Ova nova tržišna mjesta potiču rast i inovaciju u EU-u, ali nam treba set jasnih i osnovnih pravila koji će osigurati održivo i predvidljivo poslovno okružje. Današnji prijedlog donosi više transparentnost u internetsku ekonomiju i pruža poduzetnicima predvidljivost koju trebaju i koja će u konačnici donijeti dobrobit europskim potrošačima, istaknuo je potpredsjednik za jedinstveno digitalno tržište Andrus Ansip.

Ovim pravilima EU želi izbjeći fragmentaciju jedinstvenog tržišta nacionalnim pravilima.

Platforme i internetske tražilice važan su kanal za europske poduzetnike, ali moramo biti sigurni da ne zloupotrebljavaju svoju moć i time štete poslovnim korisnicima. Napravili smo veoma važan korak uvođenjem jasnih pravila transparentnosti, učinkovitim rješavanjem sporova i pokretanjem nadzora nad praksom koju koriste internetske platforme. Osiguravamo da platforme i tražilice tretiraju poduzetnike pravedno, što je kritično za promoviranje povjerenja u internetske platforme u EU-u, istaknula je povjerenica za digitalnu ekonomiju i društvo Mariya Gabriel.

Ova nova pravila pokušat će regulirati tržište kako bi se izbjegle situacije poput one s Googleom, koji je kažnjen rekordnom kaznom zbog nepravedne prakse i promoviranja vlastitih servisa na štetu drugih, konkurentnih servisa u rezultatima pretraživanja.

Iako se Google na odluku o kazni žalio, već su promjenom pojedinih algoritama ublažili takvu nepravednu praksu. Nova pravila prisilit će ih da svima na tržištu pruže jednake mogućnosti za pojavljivanje u rezultatima pretraživanja, čime će se izjednačiti uvjeti na tržištu i omogućiti pravednije natjecanje.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti