Ceste u brojnim gradovima diljem svijeta prepune su automobila i ljudi tjedno gube sate i sate sjedeći u vozilima koja su zapela u nepreglednim prometnim gužvama. Nadamo se da će tehnologija pronaći rješenje za ovaj veliki problem u budućnosti, a potencijalna rješenja zaista su brojna - od jednostavnih poput sve popularnijih električnih romobila i bicikala, pa do futurističkih koji uključuju kopanje podzemnih tunela, kakvo zagovara Elon Musk ili "selidbu" automobila u – zrak.
Sve se više priča o letećim automobilima posljednjih godina – danas čak možete i prednaručiti takvo vozilo, no i dalje je teško precizno reći kada će nam biti dostupni automobili koji će moći poletjeti. Prema generalnom direktoru Intelova odjela za dronove Anilu Nanduriju, to će biti za pet godina, a treba podsjetiti na to kako su ranije i u Uberu govorili da svoju uslugu letećih taksija žele pokrenuti do 2023. godine.
Nije teško zamisliti da, baš kao i kada su autonomni automobili u pitanju, pred tehnološkim kompanijama stoje veliki izazovi, od brojnih tehničkih i inženjerskih problema pa do regulative jer bi se za početak korištenja takvih vozila trebali mijenjati i brojni promenti zakoni.
Podzemlje ili zrak?
Za pet godina, naravno, ne treba očekivati da će nebo iznad nas biti prepuno automobila, no Naduri vjeruje da će tada prvi modeli letjeti nebom, dok će za deset godina zrakom letjeti i taksiji (dakle, puno kasnije nego što to očekuju u Uberu). "Naš je zadatak da to omogućimo", rekao je u intervjuu za Cnet.
Razlog zbog kojeg vjeruje da će budućnost prijevoza biti u zraku, a ne pod zemljom, kako to vjeruje Musk, jednostavan je i odnosi se na troškove. Dakle, nema bušenja i stvaranja potpuno nove infrastrukture, već se svi troškovi odnose samo na razvoj letećih vozila.
Svjestan je svih potencijalnih problema, prometno-zračnih nesreća i ljudskih žrtava, no podsjeća da danas godišnje u prometnim nesrećama pogiba 40 tisuća ljudi pa se ljudi i dalje voze u automobilima i prihvaćaju taj rizik. Prednosti koje će takav način prijevoza donijeti u odnosu na klasične automobile mnogo su veće te bi ljudi npr. umjesto u gužvama, mogli svaki dan provesti dva sata više s obitelji, gledati filmove, baviti se sportom i slično.