Evo zašto nikad neće biti 'dislikea' na Facebooku

Iako su brojni korisnici pisali peticije i od Zuckerberga tražili da uvede palac dole na Facebooku, ova mreža nikada neće uvesti mogućnost dislajkanja

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 21.10.2014. / 07:53 komentari
Evo zašto nikad neće biti 'dislikea' na Facebooku

Korisnici Facebooka potpisivali su peticije i često tražili od Marka Zuckerberga da na ovoj mreži omogući i 'dislike' s kojim bi, bez ikakvih komentara i ulaženja u neke rasprave, na jednostavan način i jednim klikom miša mogli pokazati što misle o nekoj objavi, članku ili fotografiji. Ekipa s ove društvene mreže do sada im nije ispunila želje, a kako je novinarima Tech Radara objasnio Bret Taylor, bivši tehnološki direktor Facebooka koji je zaslužan za uvođenje 'likea', ova mreža vjerojatno nikada neće uvesti 'dislike'.

tri vijesti o kojima se priča Kineski ekranoplan Tehnologija Hladnog rata FOTO U javnosti se pojavile prve fotografije kineskog "Čudovišta iz Bohajskog mora" Sustav protuzračne obrane Patriot u Ukrajini Američki stručnjaci upozoravaju Ovaj američki sustav protuzračne obrane postao je top-oružje, ali i top-meta za Ruse Neobičan bljesak na Saturnu Znanstvenici se nadaju FOTO Je li djelatnik NASA-e i astronom amater prvi put dosad zabilježio neuhvatljivi događaj na Saturnu?

Taylor je priznao da su, tijekom uvođenja 'likea', raspravljali i o palcu dole, no zaključili su da je situacija s 'dislikeom' prekompleksna. Glavni razlog zbog kojeg su odustali od njegovog uvođenja bio je što, u kontekstu ove društvene mreže, 'negativnost te tipke povlači veliki broj nesretnih posljedica'. Prvotni razlog uvođenja 'likea' bio je što su ljudi na internetu često željeli dati do znanja da su primijetili neku objavu na Facebooku, ali nisu je željeli komentirati ili su napisali komentar od samo jedne riječi poput 'super', 'cool' i slično. Facebook je lajkanje uveo kao zamjenu za takve često nepotrebne komentare, no 'dislike' bi sigurno djelovao na drugačiji način te bi samo izazvao brojne negativnosti na ovoj mreži i mogao bi dovesti do brojnih nesporazuma među korisnicima (npr. da li palac dole znači da se nekome ne sviđa sadržaj objavljenog linka/vijesti ili taj palac dole ide korisniku koji je objavio tu vijest), zlostavljanja putem interneta i slično.

Ako vam se nešto ne sviđa, bolje je da napišete komentari i to obrazložite, dodao je Tayor jer samo jedan klik miša na 'dislike' može dovesti do velikih problema i svađa na ovoj mreži, a naravno, ne treba niti napominjati da tako nešto ne bi bilo dobro za brandove koji se oglašavaju na ovoj mreži. Na Independentu su komentirali da, usprkos svim inženjerima i tehnologiji zbog koje je Zuckerbergova mreža danas postala tako velika i dominantna sila na svijetu, kada je u pitanju moralnost u društvenim situacijama, čini se kao da ekipa iz Facebooka ima sličan savjet kao i roditelji: 'Ako ne možete reći ništa lijepo, onda nemojte ništa reći'. 

Screenshot: YouTube

Vezane vijesti