Facebook pokreće novu kampanju kojom će pokušati educirati svoje korisnike kako bi što lakše i brže mogli identificirati lažne vijesti. Naime, u posljednje vrijeme društvene mreže, pa tako i Facebook, suočavaju se s gomilom lažnih vijesti koje se objavljuju i dijele na njihovim stranicama. 

tri vijesti o kojima se priča Netflix, ilustracija We're goin' up, up, up… Jeste li ga pogledali? Ovo je najgledaniji film na Netflixu svih vremena Pandemija, ilustracija Mogu li te promjene nestati? Otkrili neočekivanu posljedicu pandemije: Čak i kod ljudi koji nikada nisu bili zaraženi Sunce i more na jadranskoj obali Ozbiljne posljedice Znanstvenici upozoravaju na opasnost koja prijeti Jadranu: "Očekivali smo to tek krajem stoljeća..."

Kako ističu iz Facebooka, dosad su uložili značajna sredstva u uklanjanje korisničkih računa i sadržaja koji krše njihove uvjete korištenja i pravila oglašavanja, smanjenje širenja lažnih vijesti i informiranje ljudi pružajući im širi kontekst objava koje im se prikazuju.

Kampanja koja počinje u sljedećim tjednima usmjerena je prije svega na korisnike u Europi, Africi, na Bliskom istoku, a provodit će se u suradnji s lokalnim partnerima koji inače rade provjeru informacija objavljenih na Facebooku.

Facebook je tako odredio „Tri pitanja koja će vam pomoći eliminirati lažne vijesti“¸ koja će se prikazivati na Facebooku kroz niz kreativnih oglasa i voditi na posebnu stranicu. Putem tih će se oglasa od ljudi tražiti da kritički razmišljaju o informacijama koje vide u objavama postavljajući si sljedeća pitanja:
1. Odakle dolazi? Ako izvor nije naveden, potražite ga.
2. Što nedostaje? Pročitajte cijeli tekst, a ne samo naslov.
3. Kako se osjećate? Ljudi koji kreiraju lažne vijesti pokušavaju manipulirati vašim osjećajima.

Kampanja će se u početku prikazivati određenim korisnicima diljem Europske unije, Ujedinjenog Kraljevstva, država Bliskog Istoka, Afrike te u Turskoj. Kako bi procijenili koliko su te kampanje učinkovite i pomažu ljudima da bolje razumiju čemu bi trebali vjerovati, u Facebooku će provoditi ankete u kojima će korisnike pitati što su iz njih naučili. Te će im informacije potom koristiti u daljnjem razvoju sličnih inicijativa opismenjavanja u budućnosti.

Kampanja se nadovezuje na prošlotjednu novost vezanu za pojašnjavanje konteksta, odnosno upozorenje koje se korisniku prikazuje u trenutku kad želi podijeliti članak stariji od 90 dana. 

Iz Facebooka ističu kako će nastaviti surađivati sa stručnjacima i korisnicima svojih platformi kako bi osigurali učinkovitu borbu protiv dezinformacija i kako bi korisnicima pružili resurse koji će im omogućiti da uoče i preispitaju sadržaj koji im se prikazuje online.