Facebook pokreće novu kampanju kojom će pokušati educirati svoje korisnike kako bi što lakše i brže mogli identificirati lažne vijesti. Naime, u posljednje vrijeme društvene mreže, pa tako i Facebook, suočavaju se s gomilom lažnih vijesti koje se objavljuju i dijele na njihovim stranicama.
Kako ističu iz Facebooka, dosad su uložili značajna sredstva u uklanjanje korisničkih računa i sadržaja koji krše njihove uvjete korištenja i pravila oglašavanja, smanjenje širenja lažnih vijesti i informiranje ljudi pružajući im širi kontekst objava koje im se prikazuju.
Kampanja koja počinje u sljedećim tjednima usmjerena je prije svega na korisnike u Europi, Africi, na Bliskom istoku, a provodit će se u suradnji s lokalnim partnerima koji inače rade provjeru informacija objavljenih na Facebooku.
Facebook je tako odredio „Tri pitanja koja će vam pomoći eliminirati lažne vijesti“¸ koja će se prikazivati na Facebooku kroz niz kreativnih oglasa i voditi na posebnu stranicu. Putem tih će se oglasa od ljudi tražiti da kritički razmišljaju o informacijama koje vide u objavama postavljajući si sljedeća pitanja:
1. Odakle dolazi? Ako izvor nije naveden, potražite ga.
2. Što nedostaje? Pročitajte cijeli tekst, a ne samo naslov.
3. Kako se osjećate? Ljudi koji kreiraju lažne vijesti pokušavaju manipulirati vašim osjećajima.
Kampanja će se u početku prikazivati određenim korisnicima diljem Europske unije, Ujedinjenog Kraljevstva, država Bliskog Istoka, Afrike te u Turskoj. Kako bi procijenili koliko su te kampanje učinkovite i pomažu ljudima da bolje razumiju čemu bi trebali vjerovati, u Facebooku će provoditi ankete u kojima će korisnike pitati što su iz njih naučili. Te će im informacije potom koristiti u daljnjem razvoju sličnih inicijativa opismenjavanja u budućnosti.
Kampanja se nadovezuje na prošlotjednu novost vezanu za pojašnjavanje konteksta, odnosno upozorenje koje se korisniku prikazuje u trenutku kad želi podijeliti članak stariji od 90 dana.
Iz Facebooka ističu kako će nastaviti surađivati sa stručnjacima i korisnicima svojih platformi kako bi osigurali učinkovitu borbu protiv dezinformacija i kako bi korisnicima pružili resurse koji će im omogućiti da uoče i preispitaju sadržaj koji im se prikazuje online.