Facebook je u Kini službeno blokiran od 2009. godine, a odnedavno su onemogućene i pojedine WhatsApp usluge.
Izvršni direktor kompanije, Mark Zuckerberg, već godinama radi na unaprjeđenju odnosa s kineskim službenicima, a da bi pokazao koliko je u tome odlučan, godinu dana je učio mandarinski jezik.
Paul Mozur, novinar New York Timesa, nedavno je u kineskom Apple Storeu primijetio aplikaciju Colorful Balloons koja izuzetno podsjeća na Moments, Facebookovu postojeću aplikaciju za dijeljenje fotografija.
Mozer je najprije pomislio da je riječ o lažnoj kompaniji, ali se zatim sjetio žene koja se pojavila na fotografiji prilikom sastanka Facebookovih predstavnika i kineske vlade. Kada je novinar kontaktirao Facebook da bi utvrdio stoji li poznati tehnološki div zaista iza nove aplikacije, predstavnici kompanije poslali su sljedeće priopćenje:
"Odavno je poznato da smo zainteresirani za kinesko tržište, tako da neprestano učimo nove stvari o toj zemlji, sa željom da što bolje razumijemo njenu kulturu. Trenutno smo okupirani unaprjeđenjem razvoja kineskog biznisa i pomaganjem kineskim developerima da se probiju na nova tržišta putem naših platformi za marketing".
Kada je riječ o internetu, Kina predstavlja jedno od najvećih tržišta na svijetu, ali s najviše izazova. Podsjećamo da je Google 2010. godine u toj zemlji onemogućio rad svog preglednika, uz obrazloženje da su pravila cenzuriranja previše stroga.
Facebook je također pokušao izgladiti odnose s Kinom stvaranjem novog alata za cenzuru koja automatski uklanja određene vrste postova u određenim geografskim područjima, prenio je New York Times u studenom prošle godine.
Na ovoj aplikaciji Facebook radi u tajnosti i nije jasno kako je s njom planiraju osvojiti kinesko tržište, no vrijeme će pokazati je li cenzuri u Kini zaista došao kraj...