Kad su zbog pandemije koronavirusa, fakulteti u Hrvatskoj (ali i šire), bili prisiljeni prekinuti s nastavom uživo i u samo nekoliko dana osmisliti kako održavati nastavu na daljinu, susreli su se s brojnim problemima. Neki su ih riješili lakše, neki teže. 

No, s vremenom je nastava na daljinu, a onda i hibridna nastava, postala svojevrsni standard u svijetu. Kako bi i učenje te podučavanje prilagodili tim novim uvjetima, na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu (FOI) su, zajedno s partnerima iz Finske, Španjolske i Portugala, započeli s radom na razvoju i izradi inovativne hibridne metodologije poučavanja na fakultetima kako bi unaprijedili vještine visokoškolskih nastavnika te im ponudili resurse i alate za daljnji rad u nastavi.

Predstavnici projekta AMED FOI s partnerima implementirao sustav e-učenja na Maldivima

Tako će se 25. i 26. svibnja 2022., na FOI-ju u Varaždinu, održati partnerski sastanak međunarodnog Erasmus+ projekta 'eDESK: Digital and Entrepreneurial Skills for European Teachers in the COVID-19 World', koji je inspiriran trenutnim (post)pandemijskim zahtjevima za prelazak na digitalno obrazovanje. Ovu ambicioznu inicijativu financira Europska komisija u okviru programa ERASMUS+ ukupnim iznosom od 230.000 eura.

Voditeljica projektnog tima na FOI-u prof. dr. sc. Blaženka Divjak istaknula je kako je primjena širokog spektra digitalnih metodologija učenja i poučavanja u podlozi suvremenog pristupa nastavi i cjeloživotnog učenja u vrijeme 4. industrijske revolucije. Kako bi se iskoristile prednosti takve nastave te umanjili rizici, projektni tim radi na razvoju podrške za visokoškolske nastavnike u razvoju digitalnih kompetencija i potrebnih alata za zanimljive i smislenije poučavanje i učenje.

Inovacije u nastavi na fakultetima trebaju biti pravilo, a ne izuzetak. Sve što smo naučili o online nastavi, prednostima i nedostacima, sada treba analizirati, unaprijediti i takve nove modele staviti u praksu. Ne mogu fakulteti u 21. stoljeću raditi na načine uvedene u 19. stoljeću. Sveučilišni profesori trebaju biti predvodnici u učenju i inovacijama, a ne kočničari razvoja, naglašava voditeljica eDesk tima na FOI-ju, prof. Divjak.

Projekt e-DESK provodi se u suradnji pet institucija iz četiri zemlje EU: Međunarodnog poduzetničkog centra Santander (CISE, koordinator) i Sveučilišta Cantabria iz Španjolske, Tehnološkog Sveučilišta Lappeenranta-Lahti iz Finske, Sveučilišta Nova u Lisabonu iz Portugala te Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu iz Hrvatske. Cilj ovog partnerstva je visokoškolskim nastavnicima ponuditi inovativni model hibridnog obrazovnog programa te visokokvalitetne resurse i alate za primjenu adekvatnijih, ažurnijih i učinkovitijih metoda poučavanja u scenarijima poput pandemije. Posebnost ovog projekta su jedinstveni primjeri dobre prakse i trening za nastavnike, a inovativnost eDESK metodologije oslanja se na mogućnosti strateškog pristupa korištenju simultanog poučavanja uživo i digitalnog učenja.

Učenje na daljinu, ilustracija I odrasli uče: Učenje nam pomaže da budemo učinkovitiji i napredujemo u karijeri, pogotovo u doba pandemije

Kako ističu, rezultati projekta pridonijet će poboljšanju učinkovitosti programa visokog obrazovanja uz pomoć alata koji će nastavnicima omogućiti da steknu više vještina i da budu bolje pripremljeni za prilagodbu nastave i osiguravaju veću dostupnost i jednake mogućnosti studentima ne samo tijekom, već i nakon pandemije.

E-DESK partneri zajednički su rad započeli u ožujku 2021. godine identificiranjem najboljih međunarodnih praksi u multidisciplinarnom poduzetničkom obrazovanju korištenjem pristupa online i poučavanja (polu)uživo. Temeljem rezultata tih analiza i dodatnim zajedničkim radom partnera, projekt će rezultirati vodičem za nastavnike koji će uključivati primjere dobre prakse te prijedlog inovativne hibridne metodologije poučavanja i učenja.

Dodatno, kako bi približio ovu novu metodologiju nastavnicima e-DESK će osmisliti materijale za dodatno učenje koji će uključivati multimedijske alate, programske primjere, prijedloge za primjenu igara u nastavi i digitalne strategije, a sve će biti dostupno na otvorenim digitalnim platformama. Navedeni će rezultati biti razvijeni kao otvoreni i transferabilni, a s ciljem što lakše implementacije metodologije kako u različitim obrazovnim institucijama uključenima u projekt, tako i na drugim sveučilištima u Europi.

Nastavnici iz svih partnerskih ustanova, pa tako i 10 nastavnika s FOI-ja na čelu s voditeljicom prof. dr. sc. Blaženkom Divjak, imat će priliku prvi testirati navedene rezultate projekta u okviru međunarodnog treninga koji će biti održan od 4. do 7. srpnja 2022. godine na Sveučilištu Nova u Lisabonu.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju