Znanstvenici vjeruju da su pronašli najpotpunije fosilne ostatke dinosaura u Velikoj Britaniji u posljednjih 100 godina

Na liticama zaljeva Compton, na otoku Wight, pronađen je možda i najpotpuniji fosil jednog dinosaura pronađen u posljednjih 100 godina u Velikoj Britaniji.

Hina | 10.07.2024. / 14:15

FOsil dinosaura, ilustracija
FOsil dinosaura, ilustracija (Foto: Getty Images)

Fosilni ostaci biljojednog dinosaura koji je lutao našim planetom prije 125 milijuna godina otkriveni su na britanskom otoku Wight, a za njih znanstvenici vjeruju da predstavljaju najpotpuniji novi primjerak pronađen u Britaniji u 100 godina.

S težinom velikog mužjaka američkog bizona, od oko 900 kilograma, taj biljojedni dinosaur je vrlo vjerojatno živio u krdu, smatra Jeremy Lockwood, doktorand na Sveučilištu Portsmouth koji sudjeluje u iskapanju.

Dinosaur, koji ima 149 kostiju, pronađen je na liticama zaljeva Compton, na otoku Wightu, nasuprot južne obale Engleske. Pronašao ga je 2023. kolekcionar Nick Chase, koji je u međuvremenu preminuo.

Dinosaur je nazvan Comptonatus chasei, u čast i spomen na Chasea.

Nick je imao nos za otkrivanje kostiju dinosaura. Ovo je uistinu vrlo vrijedan pronalazak koji nam pomaže razumjeti više o raznim vrstama dinosaura u Engleskoj u ranoj kredi, rekao je Lockwood, koji je upravo o tome izdao rad u časopisu The Journal of Systematic Palaeontology.

Na istom su otoku 2022. pronađeni ostaci najvećeg europskog dinosaura mesojeda, također iz razdoblja rane krede, koji je bio duži od 10 metara i koji pripada skupini dinosaura zvanih spinosauri.