Sve je teže prepoznati sadržaj koji je napisao čovjek u odnosu na sadržaj generiran putem umjetne inteligencije. Jedna nedavna anketa pokazala je kako je AI danas toliko napredna da lako može zavarati ljude i kada je u pitanju umjetnost, a gotovo je nemoguće prepoznati je li nekakav tekst koji čitamo na mreži napisala, odnosno natipkala ljudska ruka ili ga je u par sekundi složila umjetna inteligencija.
Stručnjaci za ovu tehnologiju ističu kako se protiv nje nema smisla boriti, već je treba prihvatiti i iskoristiti njene mogućnosti kako bi nam olakšala svakodnevni posao i neke ponavljajuće radnje ili pomogla kako bi radili bolje. Jedna od platformi koja je iskorištava mogućnosti ove tehnologije jest poslovna društvena mreža LinkedIn, što nije čudo jer je njen vlasnik Microsoft koji je jedan od lidera na AI tržištu.
A koliko se umjetna inteligencija koristi na toj društvenoj mreži možemo vidjeti prema podacima do kojih su došli iz AI startupa Originality, a koje su podijelili s Wiredom. Prema tim podacima, više od polovice (54 posto) dužih objava pisanih na engleskom jeziku na toj mreži vjerojatno su generirani putem umjetne inteligencije. LinkedIn je svojim pretplatnicima omogućio korištenje i njihova vlastitog AI alata za pisanje koji može preurediti sve napisane objave, poruke, kao i uljepšati ono o čemu pišete na svom profilu. I do sada je bilo jako teško razlikovati običan sadržaj od AI sadržaja, no to je još teže kada je u pitanju tekst napisan u nekakvom korporativnom stilu, objašnjavaju na Wiredu.
Masovna uporaba AI alata na ovoj mreži počela je početkom 2023. godine, što nije iznenađujuće jer je nedugo prije toga predstavljen ChatGPT. Iz samog LinkedIna ne žele previše govoriti o tome koliko se često ova tehnologija koristi za pisanje sadržaja, no naglašavaju kako imaju alate koji mogu proaktivno pratiti i prepoznati sadržaj loše kvalitete ili sadržaj u kojem se kopira postojeći sadržaj te poduzimaju određene mjere kako se takve objave ne bi promovirale ili previše širile mrežom.
Prema Adamu Walkiewiczu iz LinkedIna, alati bazirani na umjetnoj inteligenciji mogu riješiti problem prazne stranice, no ono što je na ovoj platformi zaista najvažnije, objašnjava, jest da njeni članovi dijele svoje originalne ideje i razmišljanja.
Dok neki nemaju ništa protiv korištenja ove tehnologije u generiranju objava, na Wiredu su razgovarali s nekim poduzetnicima koji su zbog toga naišli i na kritike. Njihov fokus u tom slučaju nije na sadržaju koji je objavljen, već na činjenici da je taj sadržaj napisala umjetna inteligencija, usprkos činjenici da je do same ideje došao čovjek, a ne stroj. Fascinantno mi je kako tehnologija može biti polarizirajuća, pogotovo što su alati poput kalkulatora te za ispravljanje gramatičkih pogrešaka, koji su također jedan oblik asistencije, široko prihvaćeni, objasnio je poduzetnik Zack Fosdyck koji često koristi ovu tehnologiju za pisanje objava na poslovnoj društvenoj mreži.
Nije teško zaključiti kako slično možemo očekivati i u budućnosti te da bi LinkedIn, ali i druge društvene mreže mogle biti preplavljene s različitim AI sadržajem - ne samo pisanim, već i slikama i videozapisima koje je generirala ova tehnologija.