Internet je svuda oko nas i gotovo je nemoguće izbjeći ga. Koristimo ga za zabavu, učenje i posao.

Google već tradicionalno provodi globalnu studiju o ponašanju korisnika na internetu, u koje je uključena i Hrvatska. Istraživanje je tako pokazalo da se 74 posto građana Hrvatske redovito koristi internetom u osobne svrhe. 

Najaktivniji korisnici kreću se u dobi od 25 do 34 te od 35 do 44 godina (odnosno 19 posto i 22 posto). Međutim, suprotno pretpostavci o mladoj dobi online korisnika, korištenje interneta među svim dobnim skupinama prilično je ujednačeno. Internet je okruženje koje komunikaciju omogućuje ljudima svih dobi.

Danas korisnici u Hrvatskoj internetu pristupaju s više od 2 uređaja, točnije 2,6 (isto kao i 2016. godine). Građani Hrvatske koriste sve više uređaja kojima pristupaju internetu: 68 posto ljudi koristi pametne telefone (65 posto ih je to činilo lani), 55 posto ih koristi laptope i 40 posto pametne televizore.

Sve više građana Hrvatske koristi pametne telefone za pristupanje internetu, pa je tako u 2017. godini 24 posto korisnika jednako koristilo računalo/tablet i pametni telefon za pristup internetu, dok je za 30 posto korisnika preferirani uređaj za pristup internetu bio upravo pametni telefon.

Ponašanje hrvatskih građana na internetu sukladno je globalnim trendovima. Tako se online korisnici iz Hrvatske internetom koriste za pretraživanje informacija (81 posto), za zabavu (81 posto), za objavljivanje online zadataka (63 posto), postavljanje online sadržaja (18 posto) te pomaganje drugima objašnjavajući im kako nešto napraviti online (42 posto).

Na mjesečnoj razini 78 posto hrvatskih korisnika traži online informacije o robi i uslugama, 70 posto korisnika koristi karte za određivanje lokacije ili rute, a 46 posto kupuje online.  Najčešće se online koristi pretraživač (94 posto), društvene mreže (74 posto) i gledanje videa (89 posto).

Studija ukazuje na pojavu nove vrste korisnika koje zovemo “onlineri” i istražuje teme poput promjena u ekosustavu uređaja, nedavne promjene u trendovima vezane uz videosadržaj te što nosi budućnost kada je riječ o potrošačkoj tehnologiji. Porast mobilnih uređaja nastavlja se, što ukazuje na to kako ljudi međusobno komuniciraju te na interakciju s digitalnim svijetom. Kako bi bile korak ispred, vrijeme je da brendovi istraže kako iskoristiti novonastalu situaciju s ciljem zadovoljavanja potreba korisnika, kao i onih poslovnih, rekao je Joško Mrndže, direktor Googlea za regiju Adriatics.

Za studiju Google Internet Consumer Study 2017 koju je provela agencija KANTAR TNS u ime tvrtke Google intervjuirani su ispitanici iz više od 63 zemlje svijeta. U Hrvatskoj je istraživanje provedeno u razdoblju od 1. travnja do 30. lipnja 2017. u formi osobnog intervjua, na uzorku od 1.000 ispitanika u dobi od 16 i više godina.