Godinama smo navikli na sličan način pretraživanja interneta, upisivanjem pojmova koji nas zanimaju i traženjem odgovora na te upite na predloženim linkovima. S predstavljanjem ChatGPT-a odjednom se pojavio novi i jednostavniji način dobivanja informacija, bez potrebe za pretragom informacija po različitim linkovima, već informacije koje nam trebaju dobivamo kao direktan odgovor chatbota. S jedne strane takav je način pretraživanja revolucionaran, no s druge strane problem je što AI i dalje može dati netočne odgovore tako da rezultat koji dobijemo može biti netočan.
tri vijesti o kojima se priča


No usprkos tome, pokazalo se kako je takav razgovorni oblik pretraživanja vjerojatna budućnost načina na koji ćemo dobivati informacije s interneta, odnosno odgovore na naše upite.
Najozbiljniji u tom pristupu je, naravno, Google koji je razvija poseban AI mod za svoju tražilicu. Kompanija je nedavno počela s internim testiranjem nove AI opcije te su poslali mail svojim zaposlenicima u kojima ih pozivaju na sudjelovanju u tom testu. U mailu, prenose na stranici 9to5Google, naglašava se kako AI opcija guglanja donosi još inteligentniji način pretraživanja koristeći tražilicu koja informacije organizira u jednostavne teme s poveznicama za daljnje istraživanje sadržaja na mreži.
AI mod za pretraživanje pokretat će Googleov Gemini 2.0 model koji, kako kažu iz te kompanije, omogućuje napredne sposobnosti shvaćanja i zaključivanja. Napravljen je ne samo kako bi dao konkretan odgovor na upit pretraživanja, već kako bi korisnici s njim mogli razgovarati o dubljim temama, postavljati potpitanja i slično. Iz Googlea su dali i neke od primjera takvih pretraga upita. Među inim, AI mod pretraživanja prikladan je za upite poput: koliko kutija špageta trebam kupiti kako bih nahranio 6 odraslih osoba i 10 djece te da imam za repete, usporedi vunene i sintetičke jakne u pogledu izolacije, otpornosti na vodu i izdržljivosti i slično.
AI mod pretraživanja se trenutačno testira na mobilnim uređajima, kao i na osobnim računalima, a za očekivati je da će, nakon internog testiranja ograničenog samo za zaposlenike kompanije, s vremenom Google omogućiti testiranje i većem broju ljudi, odnosno i osobama koje ne rade u kompaniji. Kada bi to moglo biti, odnosno kada bi AI mod pretraživanja mogao postati svima dostupan, trenutačno nije poznato.