Godinama smo navikli na sličan način pretraživanja interneta, upisivanjem pojmova koji nas zanimaju i traženjem odgovora na te upite na predloženim linkovima. S predstavljanjem ChatGPT-a odjednom se pojavio novi i jednostavniji način dobivanja informacija, bez potrebe za pretragom informacija po različitim linkovima, već informacije koje nam trebaju dobivamo kao direktan odgovor chatbota. S jedne strane takav je način pretraživanja revolucionaran, no s druge strane problem je što AI i dalje može dati netočne odgovore tako da rezultat koji dobijemo može biti netočan.
No usprkos tome, pokazalo se kako je takav razgovorni oblik pretraživanja vjerojatna budućnost načina na koji ćemo dobivati informacije s interneta, odnosno odgovore na naše upite.
Najozbiljniji u tom pristupu je, naravno, Google koji je razvija poseban AI mod za svoju tražilicu. Kompanija je nedavno počela s internim testiranjem nove AI opcije te su poslali mail svojim zaposlenicima u kojima ih pozivaju na sudjelovanju u tom testu. U mailu, prenose na stranici 9to5Google, naglašava se kako AI opcija guglanja donosi još inteligentniji način pretraživanja koristeći tražilicu koja informacije organizira u jednostavne teme s poveznicama za daljnje istraživanje sadržaja na mreži.
AI mod za pretraživanje pokretat će Googleov Gemini 2.0 model koji, kako kažu iz te kompanije, omogućuje napredne sposobnosti shvaćanja i zaključivanja. Napravljen je ne samo kako bi dao konkretan odgovor na upit pretraživanja, već kako bi korisnici s njim mogli razgovarati o dubljim temama, postavljati potpitanja i slično. Iz Googlea su dali i neke od primjera takvih pretraga upita. Među inim, AI mod pretraživanja prikladan je za upite poput: koliko kutija špageta trebam kupiti kako bih nahranio 6 odraslih osoba i 10 djece te da imam za repete, usporedi vunene i sintetičke jakne u pogledu izolacije, otpornosti na vodu i izdržljivosti i slično.
AI mod pretraživanja se trenutačno testira na mobilnim uređajima, kao i na osobnim računalima, a za očekivati je da će, nakon internog testiranja ograničenog samo za zaposlenike kompanije, s vremenom Google omogućiti testiranje i većem broju ljudi, odnosno i osobama koje ne rade u kompaniji. Kada bi to moglo biti, odnosno kada bi AI mod pretraživanja mogao postati svima dostupan, trenutačno nije poznato.