Otkako je pokrenut Gmail, Googleov servis za besplatnu e-mail poštu, Googleovi algoritmi su, više ili manje javno, čitali sve vaše e-mail poruke.
U Googleu su tvrdili kako analiziraju poruke samo kako bi mogli korisnicima servirati relevantne oglase kojima onda osiguravaju da servis i dalje ostaje besplatan.
No, borci za privatnost već godinama osporavaj tu Googleovu praksu. Ističu kako nema dokaza da Google samo traži ključne riječi, a ostatak poruke ignorira.
U SAD-u je čak bila i podignuta tužba protiv Googlea jer je čitao poruke koje su slane s drugih servisa. Tužba je u konačnici odbačena, ali je pitanje kršenja privatnosti i dalje ostalo.
Stoga su pozdravili Alphabetovu odluku (jer tako se zove tvrtka iza Googleovih servisa) da tijekom ove godine prestane s takvom praksom i za privatne korisnike. Naime, poslovni korisnici, zato što plaćaju Googleove usluge, zaštićeni su od takvog pregledavanja.
To ne znači da 1.2 milijarde korisnika besplatnog Gmaila više neće viđati oglase u svom inboxu već će oni biti kreirani na temelju drugih podataka koje Google prikuplja od korisnika.