Prema nekim predviđanjima, trenutačno postoje deseci tisuća tzv. stalkerware aplikacija i servisa putem kojih se špijunira i prati korisnike mobilnih uređaja. Takve aplikacije, među inim, omogućuju pristup kameri i mikrofonu telefona, putem njih može se pratiti lokacija, tekstualna komunikacija i slično, a sve bez znanja vlasnika uređaja. Naročito su popularne među osobama koje sumnjaju u nevjeru svojih partnera ili žele potpunu kontrolu nad njima te su, naglašavaju na Cnetu, povezane s ilegalnim aktivnostima i obiteljskim nasiljem.
Način na koji su stalkeri saznali za takve aplikacije i servise i pronašli ih na internetu često su bili oglasi koji su se prikazivali na stranicama kojima su surfali. Još prije dvije godine tijekom jednog istraživanja pronađene su tisuće oglasa na Googleovoj oglašivačkoj mreži na kojima su se reklamirale aplikacije za nadzor partnera.
Želite li špijunirati svoju suprugu? Pratite je bez njenog znanja. Doznajte s kim se dopisuje, jedan je od primjera oglasa koji se prikazivao tijekom guglanja i uz koji se prikazivao link za preuzimanje aplikacije. Google je već tada počeo s ograničavanjem prikazivanja oglasa za takav tip aplikacija te se oglasi nisu prikazivali pored pretraživanja pojmova vezanih uz nadzor i praćenje partnera.
Iz američke kompanije prošli tjedan objavili su da na svojoj oglašivačkoj mreži više neće dopustiti prikazivanje oglasa za proizvode i servise namijenjene praćenju drugih osoba bez njihova znanja, kao i za prodaju GPS uređaja za praćenje, kamera, snimača zvuka i sličnih uređaja koje su prvenstveno namijenjene špijuniranju.
Primjena novih pravila počet će za oko mjesec dana, a neće se odnositi na reklamiranje proizvoda namijenjenih aplikacijama za sigurnost djece, odnosno onima putem kojih roditelji mogu pratiti način na koji djeca koriste uređaje te njihovu lokaciju.
Izvor: Cnet