Nakon što su, zbog poteškoća u mobilnim i fiksnim mrežama Hrvatskog Telekoma, brojevi hitnih službi danas bili nedostupni korisnicima šest sati, upitali smo HAKOM o cijeloj situaciji. 

Hitne službe kao korisnici javnih komunikacijskih usluga koriste infrastrukturu izabranog operatora, kao i ostali građani. U nekim slučajevima ozbiljniji kvarovi ili problemi utječu na sve korisnike pojedinog operatora, pa tako i na brojeve koje koriste hitne službe, pojašnjavaju iz HAKOM-a za Zimo.



Međutim, korisnici danas, čak i ako su korisnici drugih operatera nisu mogli dobiti hitne službe. Neki su čekali na pomoći puno dulje no što je to normalno i došli do hitnih službi izuzetnim naporima. Zato smo pitali HAKOM što građani mogu napraviti u takvoj situaciji. 

Moraju koristiti alternativne načine komunikacije u odnosu na uobičajene telefonske brojeve. To može biti ili broj na mreži drugog operatora ili neki drugi način komunikacije koje su hitne službe predvidjele u ovakvim situacijama, poručuju iz HAKOM-a.

S obzirom na to da je i hitnim službama trebalo vremena da pronađu alternativne brojeve telefona i iskomuniciraju ih prema korisnicima, zanimalo nas je ima li Hrvatska "plan B" odnosno alternativan način komunikacije koji bi se trebao aktivirati u ovakvim slučajevima. 

Zakonska obveza postoji za slučaj prijave kvara na pristupnim vodovima prema centrima hitnih službi, kad pristupni operator mora osigurati preusmjeravanje poziva zamjenskim vodovima ili preusmjeravanjem na zamjenski/susjedni/županijski centar, pojašnjavaju u HAKOM-u. 

No, kad je problem širi i zahvaća cijelu mrežu, situacija je nešto drugačija. 

Kad problem utječe na čitavu mrežu i uzrok mu nije u pristupnom vodu, koji se može zamijeniti drugom pristupnom trasom, izazov je složeniji i nije unaprijed propisan već ovisi o samim hitnim službama (osiguranje alternativnih brojeva drugih operatora). Za izbjegavanje ovakvih situacija trebat će obaviti detaljnu analizu uzroka te ponuditi optimalno i provedivo rješenje koje će osigurati dostupnost hitnih službi iz ostalih elektroničkih komunikacijskih mreža ukoliko je jedna od njih nedostupna, ističu na kraju iz HAKOM-a. 

Podsjetimo, situacija s uspostavom poziva putem mreža HT-a normalizirala se oko 17 sati.

Tehnički kvar koji je prouzročio problem u uspostavi fiksne i mobilne govorne usluge uočen je u 10:15 sati i trajao do 16:15 sati. Uzrok kvara je neregularno ponašanje sustava za prijenos signalizacijskih poruka za uspostavu govornih poziva uslijed softverske greške. Zbog kompleksnosti sustava i specifičnosti kvara, koji se po prvi puta manifestirao u ovom obliku, otklon kvara trajao je 6 sati, a u njegovo rješavanje bili su uključeni stručnjaci Hrvatskog Telekoma, Deutsche Telekoma te glavnih dobavljača sustava: Nokia, F5 i Metaswitch, stoji u službenom priopćenju iz HT-a uz ispriku korisnicima.