Oglasio se i HAKOM: Zakon ne propisuje što s hitnim službama u slučaju kvara na telekomunikacijskoj mreži, morat ćemo to promijeniti

Kvar na fiksnoj i mobilnoj mreži HT-a uzrokovao je nedostupnost hitnih službi. I dok su građani bijesno pokušavali doći do liječnika ili vatrogasaca, pitali smo HAKOM kakva je propisana procedura. I ostali nemalo iznenađeni.

Martina Čizmić | 29.09.2020. / 19:30 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Nakon što su, zbog poteškoća u mobilnim i fiksnim mrežama Hrvatskog Telekoma, brojevi hitnih službi danas bili nedostupni korisnicima šest sati, upitali smo HAKOM o cijeloj situaciji. 

tri vijesti o kojima se priča Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo Protuzračni sustav Raven 70 posto učinkovitosti VIDEO Pogledajte protuzračni sustav koji su Britanci u 3 mjeseca sklepali za Ukrajinu i koji skida ruske dronove kao muhe s neba Kineski hipersonični projektili "Kill web" Amerikanci paničare jer Kina ima sustav za ciljanje zbog kojeg američke snage nisu sigurne ni na "sigurnoj" udaljenosti

Hitne službe kao korisnici javnih komunikacijskih usluga koriste infrastrukturu izabranog operatora, kao i ostali građani. U nekim slučajevima ozbiljniji kvarovi ili problemi utječu na sve korisnike pojedinog operatora, pa tako i na brojeve koje koriste hitne službe, pojašnjavaju iz HAKOM-a za Zimo.

Lucian Carić (Foto: Dnevnik.hr) Sustav 112 je nedostupan? "To je sramota i skandal za cijelu državu i najbolje pokazuje nekompetenciju!"

Slika nije dostupna Žena slomila kuk pa sat i pol ležala na hladnim pločicama: "To je prestrašno! Osjećali smo se bespomoćno, svi smo u šoku"

Međutim, korisnici danas, čak i ako su korisnici drugih operatera nisu mogli dobiti hitne službe. Neki su čekali na pomoći puno dulje no što je to normalno i došli do hitnih službi izuzetnim naporima. Zato smo pitali HAKOM što građani mogu napraviti u takvoj situaciji. 

Moraju koristiti alternativne načine komunikacije u odnosu na uobičajene telefonske brojeve. To može biti ili broj na mreži drugog operatora ili neki drugi način komunikacije koje su hitne službe predvidjele u ovakvim situacijama, poručuju iz HAKOM-a.

S obzirom na to da je i hitnim službama trebalo vremena da pronađu alternativne brojeve telefona i iskomuniciraju ih prema korisnicima, zanimalo nas je ima li Hrvatska "plan B" odnosno alternativan način komunikacije koji bi se trebao aktivirati u ovakvim slučajevima. 

Zakonska obveza postoji za slučaj prijave kvara na pristupnim vodovima prema centrima hitnih službi, kad pristupni operator mora osigurati preusmjeravanje poziva zamjenskim vodovima ili preusmjeravanjem na zamjenski/susjedni/županijski centar, pojašnjavaju u HAKOM-u. 

No, kad je problem širi i zahvaća cijelu mrežu, situacija je nešto drugačija. 

Kad problem utječe na čitavu mrežu i uzrok mu nije u pristupnom vodu, koji se može zamijeniti drugom pristupnom trasom, izazov je složeniji i nije unaprijed propisan već ovisi o samim hitnim službama (osiguranje alternativnih brojeva drugih operatora). Za izbjegavanje ovakvih situacija trebat će obaviti detaljnu analizu uzroka te ponuditi optimalno i provedivo rješenje koje će osigurati dostupnost hitnih službi iz ostalih elektroničkih komunikacijskih mreža ukoliko je jedna od njih nedostupna, ističu na kraju iz HAKOM-a. 

Slika nije dostupna HT otklonio kvar, počela normalizacija usluga: Objavili zašto je Hrvatska satima bila bez telefonskih linija

Podsjetimo, situacija s uspostavom poziva putem mreža HT-a normalizirala se oko 17 sati.

Tehnički kvar koji je prouzročio problem u uspostavi fiksne i mobilne govorne usluge uočen je u 10:15 sati i trajao do 16:15 sati. Uzrok kvara je neregularno ponašanje sustava za prijenos signalizacijskih poruka za uspostavu govornih poziva uslijed softverske greške. Zbog kompleksnosti sustava i specifičnosti kvara, koji se po prvi puta manifestirao u ovom obliku, otklon kvara trajao je 6 sati, a u njegovo rješavanje bili su uključeni stručnjaci Hrvatskog Telekoma, Deutsche Telekoma te glavnih dobavljača sustava: Nokia, F5 i Metaswitch, stoji u službenom priopćenju iz HT-a uz ispriku korisnicima. 

Vezane vijesti