Hoće li ovo riješiti veliki problem? Potreban nam je potpuno odvojeni internet!

Iz kompanije SuperAwsome smatraju kako nam je potreban potpuno drugačiji internet na kojem će djeca moći surfati, klikati na što god žele i pregledavati oglase, bez straha da će netko pratiti njihove online aktivnosti

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 24.12.2018. / 10:38

Djeca i mobilni telefoni (Foto: Getty Images) (Foto: Getty Images)

Brojne opasnosti vrebaju na djecu s interneta i roditeljima je zaista teško kontrolirati što sve njihovi najdraži rade online, s kim komuniciraju, igraju igre i slično. Jedna od opasnosti jest i praćenje aktivnosti djece na internetu i iskorištavanje tih podataka za plasiranje oglasa te su za što sigurnije i potpuno anonimno surfanje djece potrebne neke radikalne promjene koje bi trebala prihvatiti i poštovati cijela industrija.

Količina podataka koje oglašivačke kompanije prikupe o djeci mlađoj od 13 godina je nevjerojatna, a jedna kompanija to u budućnosti želi promijeniti i omogućiti najmlađima anonimno i sigurno surfanje. Riječ je o britanskoj kompaniji SuperAwesome čije proizvode (koje razvijaju za partnere) već koristi više od 500 milijuna ljudi svaki mjesec.

Npr. Kid Safe Filter oglašivačima onemogućuje skupljanje podataka o djeci, dok je PopJam platforma na kojoj developeri razvijaju aplikacije putem kojih djeca mogu lajkati, komentirati i dijeliti sadržaj bez straha od praćenja, a među više od 300 njihovih partnera nalaze se i Nintendo, Warner Brothers, Mattel itd. Tehnologija SuperAwesomea osigurava navedenim kompanijama poštivanje regulative vezane uz zaštitu privatnosti djece i onemogućuje prikupljanje podataka u aplikacijama, igrama itd. – izvršni direktor kompanije Dylan Collins za NBC rekao je kako je njihova tehnologija usklađena s današnjim potrebama, ali napravljena je kako bi bila usklađena i s budućim potrebama i brzim promjenama.

Zero data infrastruktura

Platforma koju su razvili njihovim partnerima omogućuje kompletan pregled i praćenje učinkovitosti oglašavanja, no bez prikupljanja podataka o aktivnostima djece. Prilikom praćenja oglašivačkih kampanja namijenjenih odraslima mogu se pratiti individualni korisnici i njihove aktivnosti nakon što kliknu na oglas – koje su stranice posjetili, jesu li kupovali na Amazonu itd., no takve se informacije, dakle, ne mogu pratiti kada su djeca u pitanju.

Jasno je da postoji potreba za novom infrastrukturom koja bi podržavala djecu, smatra Collins, a nazvao ju je "zero data infrastrukturom" te njegova kompanija pokušava napraviti upravo to – drugačiji internet na kojem će djeca moći surfati, klikati na što god žele i pregledavati oglase, bez straha da će netko pratiti njihove online aktivnosti: "Sada nam zaista treba potpuno odvojeni internet koji djeci omogućiti anonimnost".

Prvi korak u boljoj zaštiti i anonimnosti djece ipak moraju napraviti sami roditelji koji bi trebali dobro razmisliti o objavljivanju fotografija svojih beba i djece na Facebooku i drugim mrežama, trebaju koristiti roditeljske postavke na mobilnim uređajima (kada je to moguće), odnosno kontrolirati aktivnosti djece, ograničiti im pristup određenom sadržaju i ograničiti vrijeme koje njihovi najdraži provode online.

Izvor: NBC

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti