Istraživanje eCommerce Hrvatska potvrdilo: Hrvati bi besplatnu dostavu i plaćanje pouzećem, a trgovci ...

Rezultati su pokazali da čak 23 posto ispitanika (web trgovina) radi promete preko 500.000 eura online.

Martina Čizmić | 29.03.2023. / 15:31

Predstavljanje istraživanja o internetskim trgovinama (Foto: eCommerce Hrvatska)

 Već tradicionalno, udruga eCommerce Hrvatska, svake godine provodi anketu kojom ispituju navike kupaca, ali i trgovaca u internetskoj trgovini u Hrvatskoj. Prvi je put anketa provedena prije šest godina i tada je zapravo dala prvi konkretan uvid u navike i razloge zbog kojih se kupci u Hrvatskoj odlučuju na internetsku kupovinu, ali i pokazala razlike u razmišljanju između kupaca i prodavatelja. 

Tijekom godina situacija se nešto promijenila, a pandemija je odigrala veliku ulogu u promjenama kupovnih navika Hrvata. Kakavo je stanje danas, na eCommerce Awards predstavio je predsjednik udruge eCommerce Hrvatska, Marcel Majsan

Upitnik od 20 pitanja ispunilo je 131 hrvatskih web trgovaca koji su članovi udruge i članovi Facebook grupe eCommerce Hrvatska. Rezultati su pokazali da čak 23 posto ispitanika radi promete preko 500.000 eura online, dok se prema rezultatima istraživanja iz 2017. samo njih 14 posto moglo pohvaliti takvim rezultatima. Pritom najveće promete rade webshopovi u kategoriji predmeta za kućanstva, elektroničkih uređaja i opreme, te odjeće i obuće.

Kako je istaknuo, otprilike polovica hrvatskih trgovaca koji prodaju na internetu, prodaju samo u granicama Hrvatske. Na pitanje zašto je to tako, odgovaraju da su im za slanje robe izvan Hrvatske previsoki logistički troškovi. 

Kao ključan izazov i dalje se navodi nepovjerenje kupaca kada je riječ o plaćanju karticom prilikom online kupovine zbog straha od krađe podataka.

Iako je kupovina na većini hrvatskih webshopova sigurna, trgovci bi to trebali jasno komunicirati na svojim web stranicama. Kupicma je jako bitno da webshopovi imaju prikazane recenzije drugih kupaca, da imaju neku oznaku povjerenja i što više sigurnih načina plaćanja prilikom kupovine na webshopu, istaknuo je Majsan.

Predstavljanje istraživanja o internetskim trgovinama (Foto: Matija Vuri/eCommerce Hrvatska)

Od zadnjeg istraživanja koje je provedeno prije šest godina pojavili su neki novi načini plaćanja kao što su KeksPay, Paycek (kriptovalute) i LeanPay, odnosno Buy Now Pay Later, u kojem plaćate u nekom periodu tek nakon što primite robu.

Što se tiče dostave, skoro 36 posto trgovaca naplaćuje dostavu paketa do 2 kilograma više od četiri eura. No, istraživanje je pokazalo da je manje od jedan posto kupaca spremno platiti više od četiri eura za dostavu manjih paketa, dok čak 28 posto njih kupuje online samo ako je dostava besplatna.

Kao veliku priliku za niže cijene Majsan je istaknuo isticanje opcije preuzimanja robe na paketomatima, pod uvjetom da trgovci ponude nižu cijenu u usporedbi s cijenom dostave do vrata, koju još uvijek preferira 87 posto online kupaca.

Istraživanje je potvrdilo ono što se zna već godinama - Hrvati najčešće istražuju online, a kupuju offline, pa tako najviše vjeruju onim internetskim trgovinama koje imaju i fizičke trgovine.

Nagrađeni najbolji web shopovi u Hrvatskoj

U sklopu konferencije dodijeljene su i eCommAwards, odnosno nagrade najboljim web shopovima u Hrvatskoj. Ove godine najboljim je proglašen bima-shop.hr u konkurenciji 74 web shopa u šest kategorija - Korisničko iskustvo (UX), Optimizacija za tražilice (SEO), Pravna usklađenost (Legal), Analitika (Analytics), Sadržaj i marketing (Content) te Putovanje kupaca (Buyer's Journey).

Prije mjesec dana webshop bima-shop.hr proslavio je deset godina od svoje prve narudžbe. Tada je eCommerce u Hrvatskoj bio tek na početku. Bilo je potrebno puno truda i ulaganja, a nagrada udruge eCommerce nam je dodatan vjetar u leđa, rekla je voditeljica Bima Hrvatska Marijeta Kuten Soldo koja je preuzela nagradu.

Pandin brlog je pobjednik kategorije Content (sadržaj i marketing), a nagradu je primila voditeljica trgovine Maja Klanjčić, dok je Namjestaj.hr odnio pobjedu u kategoriji UX (korisničko iskustvo). Volim ljuto je pobjednik kategorije SEO (optimizacija za tražilice), a Pevex je pobjednik kategorije Buyer's journey (putovanje kupaca). Auro Domu je proglašen najboljim u kategoriji Analytics (analitika), a u kategoriji Legal (pravna usklađenost) pobjednik je četvrtu godinu zaredom Lesnina.

Dodjela eCommAwards (Foto: Matija Vuri/eCommerce Hrvatska)

Predstavnici pobjedničkih webshopova na eCommAwards natjecanju dotaknuli se u panel raspravi ključnih faktora kojima su se vodili u rastu i razvoju svog webshopa – osim što im je udruga eCommerce pomogla kroz edukacije i savjete, također prate trendove na tržištu, konkurenciju i konstantno se educiraju.

Hrvatski webshopovi dobro stoje u usporedbi sa stranim webshopovima, informativni su, korisni, imaju dobre vizuale i trebamo biti ponosni na naše eCommerce tržište koje konstantno raste. Preporučujem webshopovima da se prijave na eCommAwards jer stručnjaci u industriji analiziraju webshop u nekoliko kategorija te se tako dobivaju vrijedne povratne informacije, korisne za njegov rast i razvoj na konkurentnom tržištu, poručio je Goran Blagus koji je bio član žirija za odabir najboljih hrvatskih web trgovina.

Dodjela nagrada eCommAwards okupila je preko 100 web trgovaca na svom petom izdanju, a ove godine se prvi se održala kao ekskluzivan događaj izdvojen iz godišnje CRO Commerce konferencije. Na samom događanju su najavljeni i upisi u 12. eCommerce Akademiju koja će se održati od 28. travnja do 16. lipnja, a nudi mentorsku edukaciju o planiranju, vođenju i razvoju uspješne online trgovine. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti