Spotie nije novi servis, barem ako pričamo o imenu, no od danas ovaj servis ima potpuno novu funkciju, vlasnika i cilj.

I dok je stari Spotie bio “društvena mreža za događaje oko vas”, novi Spotie je puno više od toga, točnije radi se o mobilnoj aplikaciji za iznajmljivanje privatnog i hotelskog smještaja uz 0% provizije prema iznajmljivaču i gostu.

Ovaj servis proizašao je iz tvrtke Typing koja iza sebe ima već nekoliko uspješnih projekata kao što su Frames+, Emplio, SoundScriber, te SnoozeNews od kojih je ZIMO imao ekskluzivnu priču.

Povodom lansiranja nove aplikacije, popričao sam s Marjanom Žitnikom iz tvrtke Typing, a u nastavku možete saznati sve što se tiče novog servisa.

Lansirate Spotie, možeš reći o čemu je riječi? 

Spotie je prva mobilna aplikacija za iznajmljivanje privatnog i hotelskog smještaja uz 0% provizije prema iznajmljivaču i gostu. Svaki iznajmljivač suočen je s visokim provizijama rezervacijskih sustava (od 5-20%) na što svake sezone troši i više tisuća eura. S druge strane, kao gost, sigurni ste da je to najniža cijena odabranog smještaja  koju možete pronaći na internetu. 

Navike gostiju su se promijenile, te većina ciljane publike odluku o smještaju donosi na temelju fotografija, besplatnog interneta i cijene. Također, sve više korisnika booking sustava koriste prilike «last minute» rezerviranja, jer znaju da postoji mnogo dostupnih smještaja na internetu. Spotie objedinjuje jednostavnost internet i booking servisa u 2015. godini, modernim i «laganim» pristupom te dizajnom kroz besplatnu uslugu. 

Koja je razlika Spotie-a i sustava poput  Booking.com-a, Airbnb-a i sl.? 

Uz to što je besplatan i radi bez provizije, Spotie omogućava direktno rezerviranje. Gost stupa u kontakt s iznajmljivačem direktno – pozivom na mobitel ili e-mailom. To znači da se korisnik ne mora registrirati u sustav, unositi svoje podatke kao i ni broj kreditne kartice da bi obavio rezervaciju – što za sada niti jedan sustav ne omogućava. 

Kakve poveznice ima novi i stari Spotie? 

"Stari" Spotie razvijao sam sa svojom ekipom tijekom studiranja na FESB-u u Splitu. Ideja je bila potpuno drugačija od trenutne - društvena mreža za događaje oko vas. To je bilo prije 5 godina i naš prvi zajednički ozbiljni projekt. Susret sa prvim investicijama i nezaboravno i poučno iskustvo za svih. Obzirom da me mnogo toga veže uz taj brend, odlučili smo ga kupiti, zajedno sa .com domenom, logotipom i trademarkom te je sada u 100% vlasništvu naše tvrtke Typing Ltd, čiji smo suosnivači moj prijatelj i kolega Lukša Jakobušić i ja. 

Koliko ste dugo radili na projektu? 

Brend smo čuvali preko 2 godine dok ne osjetimo "ono nešto", projekt za koji smo se složili da je "to-to". To se dogodilo prije godinu dana, od kad smo počeli raditi istraživanja, crtati prve skice, razvijati ideju kao i poslovni plan. Što se tiče tehničkog dijela, dizajna i programiranja, trebalo nam je oko 3 mjeseca. 

Kakav je business model? 

Spotie je potpuno besplatan za sve naše korisnike - iznajmljivače i goste. Kao iznajmljivač, možete besplatno oglasiti svoj smještaj, te ga bookirati bez ikakve provizije i skrivenih naknada. Kao gost, možete pretraživati smještaj po gradovima, pogledati detaljnije i stupiti u kontakt sa iznajmljivačem uz par klikova. 

Trenutni poslovni model Spotie-ja, bazira se na opciji "Jump to top". Ukoliko želite povećati šansu za rezervacijom, u mogućnosti ste koristiti "Jump to top", koji vas lansira na vrh pretrage, bilo to u gradu, županiji ili državi, sve dok netko sljedeći to ne napravi ili se oglasi nakon vas. To košta samo €0.99, a mnogostruko povećava šansu da zaključite rezervaciju. No, to je dodatna opcija, tako da će i bez nje svi korisnici biti prikazani na Spotie tražilici kao i na Googleu. 

Kome je namijenjen proizvod? 

Spotie je namijenjen svim ljudima koji putuju i imaju laptop ili pametni uređaj sa sobom, kao i iznajmljivačima koji posjeduju apartmane, sobe, kuće, vile i hotele i voljni su probati sustav sa potpuno drugačijim pristupom. Sve to u vjeri da ćemo zajedno promijeniti skupe navike ove industrije :) 

Planirate li s ovim proizvodom krenuti na svjetsko tržište? 

Spotie je već proizvod koji je na svjetskom tržištu i omogućava da ga koriste gosti i iznajmljivači diljem cijeloga svijeta. Bilo je vrlo logično da ga pokrenemo iz Dubrovnika, koji trenutno na  Booking.com -u ima preko 1139 objekata, dok jedan London ima 1923. U hrvatskoj je 60 tisuća građana koji se bave iznajmljivanjem! To je gotovo pola Trip Advisor-ovih smještaja, na cijelome svijetu! To je još jedan pokazatelj ne trebamo bježati iz vlastite sredine, već svoje inovacije odmah implementirati lokalno - pa ih širiti globalno. 

Gdje vidiš Spotie za 5 godina? 

Naš glavni motiv je misao da smo pokrenuli nešto što sutra može biti hrvatski brend poznat u cijelom svijetu. Već za 3 godine Spotie vidim u TOP 10 svjetskih aplikacija za putnike. 

Tražite li investicije ili ćete pokušati sve sami? 

Do sada smo sve radili in-house, no da bi što prije ostvarili cilj poviše, investicije su neophodne. Na žalost, zbog striktnih ugovora nismo u mogućnosti davati puno informacija, osim da smo u nekoliko ozbiljnih razgovora vezanih za prvo ulaganje.

Pratite Spotie na Facebooku.

Aplikaciju možete isprobati na slijedećim linkovima: