Velik broj tvrtki u Hrvatskoj tijekom proteklih dana odlučio je zatvoriti svoje urede i omogućiti zaposlenicima da poslove obavljaju od kuće putem interneta. Doda li se tome još i projekt nastave na daljinu koji je obuhvatio učenike osnovne i srednje škole, ali i studente koji i dalje mogu pratiti predavanja putem sustava Merlin, jasno je da je velik pritisak stavljen upravo na teleoperatere čija infrastruktura treba izdržati sve te dodatne zahtjeve. 

Iako su nam se neki čitatelji požalili kako im u pojedinim trenutcima "šteka" internet i omiljeni streaming servisi, situacija je, za sad, dobra. No, ako građani budu prisiljeni ostati u kućama cijeli dan, jasno je da će opterećenje, prije svega, internetskih i mobilnih sustava biti još i veće. 

Jesu li telekomoperateri spremni na "život na internetu"?

Upravo zato upitali smo naše najveće teleoperatere (Tele2, A1 Hrvatska i Hrvatski Telekom) kakvo je trenutno stanje u njihovim sustavima te jesu li spremni za još veće opterećenje. 

Trenutna opterećenost Tele2 mreže je na visokoj razini, ali kapacitet je još uvijek dovoljan za postojeće potrebe korisnika. Maksimalno smo usmjereni na omogućavanje komunikacije našim korisnicima i dio naših zaposlenika stalno radi na održavanju kontinuiteta poslovanja i pružanja usluga korisnicima, imajući na umu zdravstvenu sigurnost zaposlenika u postojećoj epidemiološkoj situaciji u državi, rekli su za Zimo iz Tele2. 

Slična je situacija i u A1 Hrvatska.

A1 Hrvatska i u ovoj kriznoj situaciji iznimnom kvalitetom komunikacijske infrastrukture osigurava da telekomunikacijska mreža funkcionira na pouzdan i stabilan način te pruža kontinuitet ključnih telekomunikacijskih usluga, kao i do sada. Ovih dana bilježimo u pojedinim trenucima i dvostruko više glasovnog prometa nego inače, što je očekivano s obzirom na to da su se mnoge kompanije prilagodile situaciji i uvele rad od kuće. Povećan je i promet vezan uz multimedijske servise i streaming platforme. Također, velik broj korisnika gleda uživo i na zahtjev HRT3 i SPTV kanale zbog prikazivanja školskog sadržaja, ali i dječje kanale koje je A1 Hrvatska besplatno omogućila svim TV korisnicima od ponedjeljka, 16. ožujka. Korisnici mogu sve interakcije s kompanijom obaviti digitalno na webu www.a1.hr i u aplikaciji Moj A1. Oni su to i prepoznali pa uz aktivaciju besplatnog podatkovnog prometa, kojeg smo osigurali svim privatnim i poslovnim korisnicima, aplikacija bilježi gotovo dvostruki promet od uobičajenog, istaknuli su za Zimo. 

U Hrvatskom telekomu također pozorno prate situaciju i savjetuju svojim korisnicima da, kad god je to moguće, koriste fiksne mreže. 

Hrvatski Telekom je nedavno dovršio projekt modernizacije mobilne mreže, čime su povećane korisničke brzine i poboljšana je kvaliteta mobilnih usluga za sve korisnike u Hrvatskoj. Međutim, s obzirom da je riječ o izvanrednoj situaciji u kojoj su mreže iznimno opterećene, apeliramo i na korisnike i odgovorno korištenje usluga kako bi telekomunikacijski sustav i nadalje u potpunosti ostao stabilan i dostupan svim korisnicima. U tom smislu, predlažemo korištenje fiksnih telefona i fiksnog pristupa internetu, kada je to moguće, kako ne bi došlo do preopterećenja mobilne mreže, istaknuli su za Zimo iz HT-a. 

Očekujemo dodatna opterećenja, ali smo spremni za njih

S obzirom na to da se očekuje da nadležna državna tijela građanima preporuče ostanak kod kuće, telekomoperateri očekuju pojačan pritisak na svojim mrežama i već se sad pripremaju na najrazličitije scnarije. 

Izvjesno je da će odluke nadležnih državnih tijela ići u smjeru društvene odgovornosti koja će građane dodatno zadržavati unutar njihovih domova, pa očekujemo i dodatna povećanja prometa u Tele2 mreži. Naši stručnjaci već se pripremaju kako bi povećali kapacitete na svim ključnim točkama Tele2 mreže. Naime, i dalje ćemo usmjeravati sve svoje postojeće resurse kako bi korisnicima omogućili komunikaciju, kao jednu od nužnih potreba u modernom društvu i naročito u ovim izvanrednim okolnostima kada su privatne i poslovne potrebe korisnika maksimalno usmjerene na tehnološka rješenja, ističu iz Tele2 i nastavljaju: Tele2 pažljivo prati utjecaj društvene situacije na mrežne kapacitete. Stoga sve naše odluke donosimo radi dugoročnog osiguranja stabilnosti mreže kako bi korisnici imali neometanu komunikaciju. 

Kako bismo jamčili pouzdanost i osiguranje procesa, kompanija je uz postojeći mrežni operativni centar osnovala interni krizni stožer. Razrađeni su detaljni scenariji za osiguravanje kontinuiteta poslovanja i pružanja usluga. Tehnički eksperti konstantno nadgledaju mrežne kapacitete i spremni su reagirati u slučaju izvanrednog prometa ili drugih poteškoća pogotovo u podršci kritičnoj nacionalnoj infrastrukturi kao što je zdravstveni sustav i drugi javni servisi. U planiranju mreže koristimo se interno razvijenim procesima i alatima za big data analizu. Oni nam ukazuju na potrebe za proširenjima i zahvatima u mobilnom i fiksnom segmentu. Upravo zbog ovakvog pristupa, u kojem kombiniramo tehničke kompetencije i machine learning, prepoznati smo i prestižnim P3 certifikatom za najbolju mobilnu i fiksnu mrežu, dodali su iz A1 Hrvatska te napomenuli kako je u ovoj izvanrednoj situaciji nužno odgovorno i racionalno ponašanje u svakom pogledu, pa tako i korištenju telekomunikacijskih usluga.

Hrvatski Telekom je u ovom trenutku u potpunosti posvećen osiguravanju povezanosti naših korisnika te poduzima sve kako bi svojom komunikacijskom infrastrukturom izuzetnog kapaciteta i kvalitete osigurao da povezivanje i telekomunikacijska mreža djeluju punim kapacitetom, na pouzdan i stabilan način, kao i do sada.
U tom smislu smo osigurali kontakte i pratimo zbivanja kod telekomunikacijskih operatora u drugim europskim državama ozbiljno zahvaćenih covid-19 pandemijom kako bi na vrijeme prepoznali rizike i poduzeli sve moguće radnje kako bi ih otklonili
, ističu iz HT-a.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju