Kad su se pojavili na tržištu, robotski usisivači oduševili su mnoge. Činjenica da ne moraju izvlačiti velike i nezgrapne usisavače kako bi počistili dom, mnoge je uvjerila da investiraju u to "čudo tehnologije".

No, možda će dobro razmisliti o tome hoće li ih i dalje koristiti nakon što pročitaju kako jedna od najpoznatijih tvrtki koja proizvodi robotske usisavače, iRobot, planira "špijunirati" svoje korisnike i prodavati te podatke dalje.

Šef iRobota, Colin Angle, već dulje govori kako njegova kompanija planira prodavati trećim stranama mape domova svojih korisnika. U nedavno objavljenom intervjuu to je ponovio, ali i podignuo na noge zaštitnike privatnosti.

Ono što je posebno zbrinulo korisnike je Angleova izjava kako bi "u sljedećih nekoliko godina mogli postići dogovor s jednim ili više iz velike trojke (Amazon, Apple, Google) o prodaji mapa" domova svojih korisnika.

Angle je potvrdio kako su u razgovorima s Googleom i Amazonom koji bi mogli rezultirati dodavanjem dodatnih funkcija Roomba usisavačima, odnosno virtualnim asistentima.

Iako je takve planove već najavljivao, čini s kako je informacija tek sada doprla do svijesti korisnika.

Stoga ne iznenađuje što su u iRobotu odlučili ublažiti tu Angleovu izjavu pojašnjenjem da će uvijek pitati korisnike za dopuštenje da pohranjuju te mape, a onda i da ih prodaju.

Prema trenutno dostupnim informacijama, iRobot još nije u pregovorima za prodaju korisničkih podataka, ako ih tako možemo nazvati, pa bi se ovakvo puštanje informacija u javnost moglo protumačiti i kao "probni balon".

Jer za sad nije jasno kako bi i na koji način korisnici mogli dopustiti prodaju "mapa svojih domova" odnosno istu zabraniti te kako bi iRobot kontaktirao sve koji su proteklih godina kupili robotske usisivače ili ih tek budu kupili u nadolazećim mjesecima i godinama.

Ovaj slučaj potaknuo je korisnike i zaštitnike privatnosti da se osvrnu oko sebe i pogledaju koji bi još uređaji mogli u budućnosti ugroziti njihovu privatnost - od virtualnih asistenata, preko pametnih uređaja pa do kompletnog "pametnog doma". Pitanje je samo hoćemo li uopće biti svjesni da naš pametni hladnjak zapravo prati što u njega pohranjujemo i prodaje te podatke fitness studiju ili privatnoj klinici koja će nam, naizgled nasumično, ponuditi nutricionističko savjetovanje.