Imate robotski usisivač? Možda vas špijunira!

IRobot već neko vrijeme najavljuje mogućnost prodaje mapa domova njihovih korisnika trećim stranama.

Martina Čizmić | 27.07.2017. / 08:33 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Kad su se pojavili na tržištu, robotski usisivači oduševili su mnoge. Činjenica da ne moraju izvlačiti velike i nezgrapne usisavače kako bi počistili dom, mnoge je uvjerila da investiraju u to "čudo tehnologije".

tri vijesti o kojima se priča Haker, ilustracija I pretvorili u kriptovalute Jedna od najvećih digitalnih pljački u povijesti: U manje od tri sata, hakeri ukrali oko 140 milijuna dolara iz banaka Rijetki fenomen Astronautkinja na Međunarodnoj svemirskoj postaji uhvatila "crvenog duha" Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo

No, možda će dobro razmisliti o tome hoće li ih i dalje koristiti nakon što pročitaju kako jedna od najpoznatijih tvrtki koja proizvodi robotske usisavače, iRobot, planira "špijunirati" svoje korisnike i prodavati te podatke dalje.

Šef iRobota, Colin Angle, već dulje govori kako njegova kompanija planira prodavati trećim stranama mape domova svojih korisnika. U nedavno objavljenom intervjuu to je ponovio, ali i podignuo na noge zaštitnike privatnosti.

Ono što je posebno zbrinulo korisnike je Angleova izjava kako bi "u sljedećih nekoliko godina mogli postići dogovor s jednim ili više iz velike trojke (Amazon, Apple, Google) o prodaji mapa" domova svojih korisnika.

Angle je potvrdio kako su u razgovorima s Googleom i Amazonom koji bi mogli rezultirati dodavanjem dodatnih funkcija Roomba usisavačima, odnosno virtualnim asistentima.

Iako je takve planove već najavljivao, čini s kako je informacija tek sada doprla do svijesti korisnika.

Stoga ne iznenađuje što su u iRobotu odlučili ublažiti tu Angleovu izjavu pojašnjenjem da će uvijek pitati korisnike za dopuštenje da pohranjuju te mape, a onda i da ih prodaju.

Prema trenutno dostupnim informacijama, iRobot još nije u pregovorima za prodaju korisničkih podataka, ako ih tako možemo nazvati, pa bi se ovakvo puštanje informacija u javnost moglo protumačiti i kao "probni balon".

Jer za sad nije jasno kako bi i na koji način korisnici mogli dopustiti prodaju "mapa svojih domova" odnosno istu zabraniti te kako bi iRobot kontaktirao sve koji su proteklih godina kupili robotske usisivače ili ih tek budu kupili u nadolazećim mjesecima i godinama.

Ovaj slučaj potaknuo je korisnike i zaštitnike privatnosti da se osvrnu oko sebe i pogledaju koji bi još uređaji mogli u budućnosti ugroziti njihovu privatnost - od virtualnih asistenata, preko pametnih uređaja pa do kompletnog "pametnog doma". Pitanje je samo hoćemo li uopće biti svjesni da naš pametni hladnjak zapravo prati što u njega pohranjujemo i prodaje te podatke fitness studiju ili privatnoj klinici koja će nam, naizgled nasumično, ponuditi nutricionističko savjetovanje.

Vezane vijesti