Galerija

Za razliku od mnogih drugih proizvođača automobila, Koenigsegg se uvijek ponosio time što je veći dio svoje tehnologije samostalno gradio, umjesto da se oslanja na vanjske dobavljače.

Taj trend se nastavlja i dok se Koenigsegg kreće prema električnom pogonu u svojoj liniji hiperautomobila. Koenigsegg je sad najavio i svoj prvi, najmoderniji Quark EV elektromotor kao dio tog prijelaznog perioda.

Slika nije dostupna Koenigsegg predstavio svoj prvi četverosjed riječima: "To je obiteljski orijentirani raketni brod"

Kao i kod mnogih drugih Koenigseggovih inovacija, poput 3-cilindričnog Freevalve motora jačine 600 konjskih snaga u nadolazećoj Gemeri, tako i njihov prelazak na električni pogon donosi nešto što se savršeno uklapa u njihove jedinstvene i vrhunske zahtjeve.

Spomenuti Quark elektromotor koristi dizajn koji Koenigsegg naziva "raxial flux". Motor je dizajniran da smanji ravnotežu između prednosti snage dizajna motora s radijalnim protokom i prednosti zakretnog momenta dizajna motora s aksijalnim protokom.

Prednost tog pristupa dizajnu jest što stvara motor s idealnim balansom momenta i snage, koji zahtijeva manje kompliciran prijenos za smanjenje izlazne snage, uštedu težine te smanjenje gubitaka u pogonu.

Lamborghini Od sljedeće godine svi Lamborghinijevi novi automobili imat će električne motore

Rezultat je kompaktni motor sposoban proizvesti do 335 konjskih snaga i okretni moment od više od 600 Nm, uz težinu od samo 30 kilograma. Dizajniran je tako da se upari s vrhunskim "Davidovim" 6-faznim inverterom kako bi se napravila pogonska jedinica Terrier, koja zapravo kombinira dva Quark motora jedan do drugog kako bi se stvorila nevjerojatno kompaktna pogonska jedinica s vektorskim okretnim momentom sposobnim razviti čak 670 konjskih snaga.

Koenigsegg tvrdi da je to pogonska jedinica s najgušćom snagom / zakretnim momentom te vektorskim momentom u industriji električnih vozila.

Mali motori s velikim brojem okretaja mogu imati veći omjer vršne snage i težine, ali im je potreban prijenos u većini aplikacija kako bi postigli željeni izlazni broj okretaja i okretnog momenta, uzrokujući gubitak energije i povećanje težine i složenosti za obavljanje istog posla, kaže Christian von Koenigsegg, izvršni direktor tvrtke.

Quarkov "raxial flux" dizajn pomaže eliminirati taj problem kompromisom između snage i zakretnog momenta u temeljnom dizajnu motora.

Dragos-Mihai Postariu, voditelj dizajna električnih motora u Koenigseggu, napominje da će se taj motor pojaviti u nadolazećim cestovnim automobilima tvrtke.

Rolls-Royce Spectre Najavili kraj prodaje benzinaca i dizelaša: Rolls-Royce prikazao prvi električni automobil

Quark je dizajniran da pojača raspon malih brzina Gemere, gdje vam je potreban za brutalno ubrzanje. ICE se tada fokusira na raspon velikih brzina. Ono što to znači u smislu performansi za Gemeru jest veliki udar snage praćen kontinuiranim rekordnim ubrzanjem do 400 km/h bez ikakvih gubitaka okretnog momenta ili snage, kaže Postariu.

Fotografije novog Koenigseggova električnog motora pored limenke napitka od 330 ml pokazuju koliko je Quark motor zapravo malen s obzirom na svoju izlaznu snagu.

Izvor: The Drive

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju