U kolovozu prošle godine više od 400 tisuća ljudi bilo je na listi čekanja za najnoviji Teslin električni automobil Model 3, a krajem ovog mjeseca napokon će krenuti isporuka prvih modela.

Ovo je cjenovno najpristupačnije Teslino vozilo (a time i najprivlačnije kupcima) čija početna cijena iznosi 35 tisuća dolara (228 tisuća kuna), no uz subvencije i porezne olakšice u SAD-u ovaj će se automobil moći kupiti za 27,500 dolara (180 tisuća kuna), odnosno u nekim saveznim državama koje daju dodatne povlastice cijena će biti još i manja.

No, proći će još dosta vremena dok svi koji su prednaručili ovaj automobil zaista i sjednu za njegov upravljač jer ovog mjeseca isporučit će se samo 30 automobila – u kolovozu ta brojka popet će se na 100, u rujnu na više od 1500, a Elon Musk nada se kako će do prosinca proizvodnja doseći 20 tisuća modela mjesečno. S obzirom na dosadašnji broj narudžbi, osobe koje naruče Teslu 3 danas, svoj automobil mogu očekivati tek krajem sljedeće godine.

Domet Modela 3 s jednim punjenjem baterije iznosit će oko 346 kilometara, što je odlično za električna vozila, no to je ipak manje u odnosu na Tesline modele S i X, a treba spomenuti i ubrzanje ovog automobila koji u manje od 6 sekundi može postići brzinu od 60 milja na sat, odnosno skoro 100 km/h.

Što se prodaje ostalih dvaju modela električnih automobila tiče, isporuka Modela S i X u drugom kvartalu iznosila je 22 tisuće vozila, odnosno u prvoj polovici godini dosegla je 47,100 komada – to je povećanje od čak 71 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine te u skladu s ranijim očekivanjima ove kompanije (najavili su isporuku između 47 i 50 tisuća automobila). Na krilima velike potražnje za novim modelom, kao i povećanja proizvodnje – Elon Musk očekuje kako će sljedeće godine proizvoditi 10 tisuća Modela 3 tjedno, u 2018. očekuje se veliko povećanje prodaje Teslinih vozila.

Kao jedan od potencijalnih problema za ovu kompaniju na San Francisco Chronicleu napominju neiskustvo Tesle u proizvodnji velikog broja vozila jer su prošle godine proizveli samo 84 tisuće automobila, dok velike kompanije poput General Motorsa, Volkswagena i Toyote proizvode desetak milijuna vozila godišnje.
Paralelno s tim, Tesla planira povećati i broj servisnih centara za svoja vozila, a otvorit će i brojne nove punionice kako bi vlasnici stotina tisuća novih električnih vozila koja će sljedeće godine izaći iz njihove tvornice imali dovoljno punionica za punjenje svojih električnih ljubimaca.