Istraga protiv influencera i zvijezda društvenih mreža

U Velikoj Britaniji pokrenuta je istraga protiv celebrityja i influencera koji su na društvenim mrežama objavljivali sponzorirani sadržaj i za njega dobivali novac, a da o tome nisu obavijestili svoje fanove

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 17.08.2018. / 10:34

Influencer (Foto: Getty Images) (Foto: Getty Images)

Velika popularnost i milijarde korisnika društvenih mreža omogućili su posljednjih godina jedno novo zanimanje – tzv. influencera, odnosno korisnika koji na Instagramu, YouTubeu ili drugim platformama imaju veliki broj pratitelja koji čitaju, lajkaju i komentiraju sve što oni napišu ili objave. Zahvaljujući velikom broju ljudi koji ih prate i na koje imaju utjecaj, influneceri su postali marketinški zanimljivi, pa im kompanije plaćaju dobar novac kako bi reklamirali njihove proizvode ili im daju besplatne proizvode i usluge koje će predstaviti svojim pratiteljima.

Tako neki mogu imati život iz snova (barem se tako može steći dojam na temelju njihovih aktivnosti na društvenim mrežama) – dobiti besplatne avionske karte, besplatno odsjesti u skupim hotelima na egzotičnim destinacijama, a sve kako bi o svojim avanturama i guštima pisali na Instagramu ili se hvalili na YouTubeu.

Jedan od problema takvog načina reklamiranja jest što nekada nitko ne zna da je riječ o reklami (iako sve više influncera uz takve objave stavlja hashtagove poput #promoted #sponsored i slično), a kako je putovanje i smještaj potpuno besplatno, influenceri će često hvaliti hotel i destinaciju iako sami nisu zadovoljni s njima.

Protiv takvog načina prikrivenog oglašavanja bore se regulatorna tijela u SAD-u i Velikoj Britaniji, pa je tako nedavno agencija za zaštitu tržišnog natječaja i konkurentnost u Velikoj Britaniji pokrenula istragu protiv celebrityja i influencera koji na društvenim mrežama ne navode za koje su objave dobili novac kako bi promovirali brendove.

Agencija je kontaktirala s brojnim poznatim osobama s društvenih mreža kako bi prikupila informacije o njihovim objavama i sponzorskim ugovorima te kako bi ispitala krše li tako zakon – ako se pokaže da su zaista dobivali novac, a to nisu napomenuli u objavama, mogli bi završiti na sudu. Također, na temelju informacija koje dobiju i kada se detaljnije upoznaju s načinom na koji sponzori plaćaju, odnosno pružaju besplatne usluge influencerima, u budućnosti bi mogli proširiti istragu na veći broj osoba i više načina na koje oni krše zakon.

Izvor: Business Insider
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti