Istraga protiv influencera i zvijezda društvenih mreža

U Velikoj Britaniji pokrenuta je istraga protiv celebrityja i influencera koji su na društvenim mrežama objavljivali sponzorirani sadržaj i za njega dobivali novac, a da o tome nisu obavijestili svoje fanove

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 17.08.2018. / 10:34 komentari
Influencer (Foto: Getty Images) (Foto: Getty Images)

Velika popularnost i milijarde korisnika društvenih mreža omogućili su posljednjih godina jedno novo zanimanje – tzv. influencera, odnosno korisnika koji na Instagramu, YouTubeu ili drugim platformama imaju veliki broj pratitelja koji čitaju, lajkaju i komentiraju sve što oni napišu ili objave. Zahvaljujući velikom broju ljudi koji ih prate i na koje imaju utjecaj, influneceri su postali marketinški zanimljivi, pa im kompanije plaćaju dobar novac kako bi reklamirali njihove proizvode ili im daju besplatne proizvode i usluge koje će predstaviti svojim pratiteljima.

tri vijesti o kojima se priča Žena spava u kravetu, ilustracija Za sve koji žive u gradovima Spavajte u mraku, zaštitite srce: Znanstvenici upozoravaju na skrivenu prijetnju Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati

Tako neki mogu imati život iz snova (barem se tako može steći dojam na temelju njihovih aktivnosti na društvenim mrežama) – dobiti besplatne avionske karte, besplatno odsjesti u skupim hotelima na egzotičnim destinacijama, a sve kako bi o svojim avanturama i guštima pisali na Instagramu ili se hvalili na YouTubeu.

Jedan od problema takvog načina reklamiranja jest što nekada nitko ne zna da je riječ o reklami (iako sve više influncera uz takve objave stavlja hashtagove poput #promoted #sponsored i slično), a kako je putovanje i smještaj potpuno besplatno, influenceri će često hvaliti hotel i destinaciju iako sami nisu zadovoljni s njima.

Protiv takvog načina prikrivenog oglašavanja bore se regulatorna tijela u SAD-u i Velikoj Britaniji, pa je tako nedavno agencija za zaštitu tržišnog natječaja i konkurentnost u Velikoj Britaniji pokrenula istragu protiv celebrityja i influencera koji na društvenim mrežama ne navode za koje su objave dobili novac kako bi promovirali brendove.

Agencija je kontaktirala s brojnim poznatim osobama s društvenih mreža kako bi prikupila informacije o njihovim objavama i sponzorskim ugovorima te kako bi ispitala krše li tako zakon – ako se pokaže da su zaista dobivali novac, a to nisu napomenuli u objavama, mogli bi završiti na sudu. Također, na temelju informacija koje dobiju i kada se detaljnije upoznaju s načinom na koji sponzori plaćaju, odnosno pružaju besplatne usluge influencerima, u budućnosti bi mogli proširiti istragu na veći broj osoba i više načina na koje oni krše zakon.

Izvor: Business Insider
 

Vezane vijesti