Ivo Špigel: “Tvoja ideja nikoga ne zanima, a kamoli da ti ju žele ukrasti”

U Tehnološko-inovacijskom centru Međimurje u srijedu je održana radionica koju je vodio Ivo Špigel, istaknuti poduzetnik i suvlasnik jednog od prvih i privatnih informatičkih poduzeća..

Saša Fišter sasa@zimo.co | 21.03.2014. / 11:38

Ivo Špigel: “Tvoja ideja nikoga ne zanima, a kamoli da ti ju žele ukrasti”

U Tehnološko-inovacijskom centru Međimurje u srijedu je održana radionica koju je vodio Ivo Špigel, istaknuti poduzetnik i suvlasnik jednog od prvih i privatnih informatičkih poduzeća u Hrvatskoj, te dugogodišnji kolumnist časopisa Bug i Mreža, a uz sve to suosnivač je ZIP-a, mentor na Seedcampu i Founder Instituteu, te jedan od pokretača portala tech.eu.

Kao što se iz uvodnih riječi može vidjeti Ivo Špigel ima bogato iskustvo u radu sa startupima s obzirom da je i sam prošao mnogo toga u svojoj poduzetničkoj karijeri. Na radionici u TICM-u, Špigel je predstavio uspješne regionalne startupe kao što su Farmeron, PhotoPay, Zemanta i sl, te pokazao na ovim primjerima da se i u našoj regiji može razviti uspješan startup, no vrlo je bitno dobro poznavati tržište u kojem se žele startupi natjecati, te poznavati osnove poslovanja, tehnologije, komunikacije i niz drugih stvari nužnih za uspješno djelovanje u svijetu.

Također, Špigel je ukazao na problem precjenjivanja vrijednosti i jedinstvenosti vlastitih ideja, na granici zaljubljenosti u njih, koja se vrlo često javlja kod inovatora. Misli koje bi inovatori trebali zapamtiti su sljedeće: „Tvoja ideja nikoga ne zanima – a kamoli da bi ti ju ukrali“. Ideja postaje zanimljiva tek kada postane stvarnost, postaje vrijedna tek kada dobije kupce, postaje podloga za investiciju tek kada počne rasti, a dobiva na vrijednosti kada ju podijelite s drugima.

Ivo Špigel: “Tvoja ideja nikoga ne zanima, a kamoli da ti ju žele ukrasti”

Ivo se osvrnuo i na sam pojam inovacije, pri čemu je inovaciju jednostavno definirao kao dobru ideju koju je netko spreman platiti “Inovacija nije ideja ili projekt u koju je zaljubljen njezin vlasnik, ali nitko drugi ne shvaća njezinu genijalnost nit ju je spreman platiti.”

Prisutni su dobili i nekoliko savjeta kako krenuti u sam razvoj poduzetničkog pothvata. Koraci kao što je promišljeno i ciljano istraživanje tržišta, formiranje tima, prodaja prvih uzoraka i sl. predstavljaju odličan način za početi, pri čemu je svaki od ovih koraka dobar kao prvi.

U dijelu o financiranju startup projekata obrađeni su potencijalni izvori kao što su vlastita sredstva kao prvi izvor za sve poduzetničke pothvate, Crowdfunding, poslovni anđeli koji uz novac ulažu vrijeme i znanje, te fondovi rizičnog kapitala koji investiraju značajna sredstva, ali samo u slučaju da je projekt već uspješan i ima velik potencijal rasta. Ipak, kao najbolji izvor financiranja i najbolji argument za pregovore su stari dobri kupci bez kojih je teško dokazati da je projekt vrijedan investicije. Naglašeno je da je jedina svrha financiranja od strane poslovnih anđela i fondova rizičnog kapitala omogućavanje bržeg rasta. Brzina je ključna za uspjeh projekta jer na istoj stvari gotovo sigurno radi već nekoliko timova u Indiji, Kini, Indoneziji, SAD-u, Berlinu i drugdje u svijetu koji vrlo vjerojatno imaju bolji uvid i osjećaj za stvarne potrebe tržišta.

Kao najvažniji element u pokretanju inovativnog poduzetničkog pothvata izdvojen je tim ljudi koji na njemu radi. Dobar tim „izvući“ će ili promijeniti i loš poslovni model ili strategiju, dok će loš tim upropastiti i najbolji projekt. Važno je znati da se investitori ne klade na „konja“ (projekt), već na „jahača“ (tim). 

Za kraj Ivo je svim prisutnima poruči da pročitaju knjigu “Lean startup” Erica Riesa, „Business Model Generation“ Alexandera Osterwaldera i „Here Comes Everybody“ Clarka Shirkya te zbirku kolumni „Kud to ide“ autora samog Ive Špigela.

Tehnološko-inovacijski centar Međimurje nastavlja s organizacijom edukacija za poduzetnike te će se već sljedeću srijedu održati edukacija o razradi i predstavljanju inovativnih poduzetničkih pothvata koju ću osobno voditi kao suvlasnik agencije za content marketing ZIMO Digital i dr. sc. Bojan Pečnik, osnivač i tehnički direktor razvojnog projekta Hipersfera koji trenutno radi kao direktor za znanost TICM-a. 

Više o ovoj edukaciji dostupno je na ovom linku.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti