Iz Hrvatske pošte poslali su upozorenje vezano za sve više lažnih e-mailova koji stižu na adrese hrvatskih građana posljednjih tjedana. 

U porukama, koje na prvi pogled izgledaju kao da dolaze od Hrvatske pošte, stoji kako je zaprimljen paket za primatelja koji je podložan carinjenju te se traži uplata carinske naknade. No klikom na link koji je naveden u poruci primatelji se odvode na lažnu stranicu na kojoj riskiraju krađu osobnih podataka. 

U proteklih tjedan dana na e-adrese korisnika počele su stizati lažne poruke u kojima se od njih traži uplata carinske naknade kako bi mogli primiti paket. Pozivamo korisnike da ne odgovaraju na takve poruke te ne otvaraju poveznice koje se u njima nalaze jer se time izlažu riziku od krađe svojih podataka.
Lažne poruke mogu se prepoznati po e-adresi pošiljatelja te po nizu pravopisnih i gramatičkih pogrešaka u samoj poruci
, upozoravaju iz Hrvatske pošte.

Primjer lažne e-mail poruke (Foto: Hrvatska pošta)

Podsjetimo, zbog usklađivanja hrvatskih propisa s europskima od 1. srpnja ukida se oslobođenje plaćanja PDV-a pri uvozu pošiljki male vrijednosti do 22 eura.

Od 1. srpnja 2021. za porezne obveznike isporučitelje uvodi se opcionalni Posebni postupak oporezivanja za prodaju na daljinu dobara uvezenih iz trećih područja ili trećih zemalja tzv. IOSS (engl. Import One Stop Shop) koji obuhvaća dobra (osim dobara koja podliježu trošarinama) u pošiljkama vrijednosti do 150 eura (1135 kuna). Ako se navedeni postupak ne primjenjuje, Hrvatska pošta ili kurirske službe mogu primijeniti Posebni postupak za prijavu i plaćanje PDV-a na uvoz, objasnili su iz Porezne uprave.

S obzirom na to da će poslije 1. srpnja slične poruke biti sve češće, građani koji kupuju preko interneta morat će obratiti posebnu pozornost kako ne bi kliknuli na neku od lažnih poruka i tako ostali i bez paketa, ali i bez osobnih podataka.