Jedna od najpoznatijih igra svih vremena Tetris proslavila 30-ti rođendan U petak je obilježen 30-ti rođendan Tetrisa, igre koja je prošla kroz ruke gotovo svakom korisniku neke igraće konzole, računala ili danas mobitela i tableta.
Igru je 1984. izradio ruski znanstvenik Aleksej Pažitnov koji je radio kao programer u računalnom centru Sovjetske akademije znanosti. Ime “Tetris” dolazi od grčkog prefiksa “tetra” (četiri) — jer su svi dijelovi sastavljeni od četiri segmenta — i tenis jer je Pažintov obožavaj taj sport.
Kako stoji na Wikipediji:
Igra (ili njeni brojni klonovi) se pojavila na gotovo svim igraćim konzolama, računalnim sustavima, kao i na uređajima kao što su džepni kalkulatori, mobilni telefoni, džepna računala i drugi. Tetris se čak pojavio kao dio umjetničke izložbe na sveučilištu Brown u SAD-u. [5] Također je 2005. zauzeo treće mjesto u izboru "100 najvećih videoigara svih vremena" portala IGN.
Najveći dio svoje popularnosti Tetris je stekao na igraćoj konzoli Game Boy, na kojoj je izdan 1989. Rasprostranjenost konzole popularizirala je Tetris do te mjere da je postao nezaobilazan dio popularne kulture. Česte su reference na igru u crtanim filmovima, kao što su Captain N, Muppet bebe, Simpsoni, Futurama i drugi. U reklamama se također koristi koncept Tetrisa. Film Policijska akademija: Misija u Moskvi aludira na Tetris - Rusi pokušavaju hipnotizirati Amerikance videoigrom koja se u filmu naziva samo "Igra".
Jedna od najpoznatijih igra svih vremena Tetris proslavila 30-ti rođendan
Aleksandar Pažitnov
Oko Tetrisa vodila se i velika bitka oko autorskih prava, jer je britanska softverska kuća “Andromeda” prodala američkoj softverskoj kući “Spectrum Holobyte” koja je na američkom tržištu izdala IBM PC verziju. 1988. u ovu bitku uključila se i sovjetska vlada koja je uključila svoju agenciju “Elog” koja je imala prava na igru, te je uspjela dobiti djelomična prava na distribuciju – samo za arkadne strojeve u zabavnim parkovima, te za igraće konzole koje nisu bile proizvedene u Japanu i ručne konzole.
Nakon svih ovih borbi za autorska prava, najmanje novca je dobio sam Aleksej Pažitnov. Padom "željezne zavjese" 1991. godine, Pažintov je odselio u SAD, gdje je 1996. zajedno s Hankom Rogersom osnovao tvrtku "Tetris Company", kako bi se domogao dijela prava od prodaje igre, što mu je uspjelo tek djelomično. Danas je Pažitnov uspješan dizajner logičkih igara, s desetogodišnjim stažem u Microsoftu, koji je napustio 2005. godine kako bi se okušao u samostalnim projektima.
Više o Tetris možete pročitati na Wikipediji, a u nastavku možete pogledati kako je izgledao prvi Tetris.