Vodite li računa o bontonu prilikom korištenja pametnog telefona? Ili vam on oduzima svu pozornost, pa zaboravljate na svijet oko sebe?

Rezultati istraživanja koje je proveo Huawei pokazali su zanimljive sociološke trendove i obrasce među Hrvatima, koji, ako je suditi po anketi, teško mogu izdržati bez mobitela dulje od jednog dana ili ne mogu bez telefona uopće, a svoje slobodno vrijeme najradije provode upravo na pametnom telefonu.

Više od 60 % ispitanika koristi svoj pametni telefon za slanje poruka i društvene mreže, a potom za razgovore i fotografiranje. No čini se da su svjesni svog ponašanja te čak 67 % njih smatra da su nepristojni kada koriste mobitel u društvu drugih osoba. Isto tako im smeta kada drugi u njihovu društvu gledaju u svoj pametni telefon i provjeravaju društvene mreže. No, koliko god im bilo neugodno, čak 27 % ispitanika neće upozoriti osobu s kojom su u društvu da je nepristojna.

Visokih 83 % ispitanika smatra da je nekulturno obavljati telefonski razgovor na razglasu na javnim mjestima, a također više od polovice njih ne voli kada ih netko fotografira bez dozvole te jasno daju do znanja da im to nije u redu.

Zanimljiv je, ali i prilično zabrinjavajući podatak da više od 50 % ispitanika često ili rijetko koristi mobitel prilikom vožnje. Ipak, čini se da smo svjesni tog problema, o čemu svjedoči podatak da gotovo 90 % ispitanika smatra da je potrebno osvijestiti korisnike o primjerenom korištenju pametnih telefona.

Službeni izraz za osobe koje zapostavljaju sugovornika zbog pametnog telefona jest phubbing. Sastoji se od dviju engleskih riječi – phone (telefon) i snubbing (ignoriranje). Iako to najčešće radimo nesvjesno, druga osoba to može, s potpunim pravom, protumačiti kao da nas ne zanima. Čak 90,8 % ispitanika nije znalo odgovor na pitanje što znači taj pojam, a upravo je to cilj ove ankete: otkriti navike korisnika pametnih telefona i osvijestiti što širu javnost o njihovu odgovornom korištenju.

Kad je riječ isključivo o uređajima, anketa je pokazala da Hrvati preferiraju crnu i plavu boju mobitela, a najvažnije su im stavke kvalitetna kamera i dugotrajna baterija. 37,4 % ispitanika spremno je za novi mobitel izdvojiti do 2000 kuna, 34 % njih od 2000 do 4000 kuna, dok 13 % ne pita za cijenu kada je u pitanju uređaj koji žele.