Jesu li zaposlenici motivirani novcem, statusom ili radnom okolinom? Odgovor ima umjetna inteligencija

Do sada je menadžment bio umjetnost, a sada je u upravljanje ljudskim resursima uvedena znanost i rezultati su više nego očiti.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 26.01.2019. / 08:57 komentari
Zapošljavanje (Foto: Getty Images) (Foto: Getty Images)

Šefovi i menadžeri u kompanijama uvijek žele izvući najbolje od svojih zaposlenika kako bi ostvarili maksimalni učinak u radnim uvjetima koji im odgovaraju. To nije niti malo lako, pogotovo u velikim kompanijama s velikim brojem zaposlenih u kojima je nemoguće posvetiti dovoljno pažnje svakom zaposleniku kako bi saznali što ih točno motivira i kakve radne uvjete žele. Npr. dio ljudi voli izazove, vođenje projekata i rad pod stresom – kao i prihode koji idu uz tu odgovornosti i takav posao, dok su nekima prihodi u drugom planu ako mogu raditi što vole u ugodnoj i poticajnoj atmosferi.

tri vijesti o kojima se priča Mreže optičkih kablova iznad šume u Ukrajini Jesu mreže, ali nisu paukovi VIDEO Pogledajte nestvaran prizor na krošnjama ogromne šume u Ukrajini Pametni telefon, ilustracija Mali, ali značajna promjena Stavljate telefon na stol s ekranom prema gore? Evo zašto biste trebali promijeniti tu naviku Uređaj koji izvlači pitku vodu iz zraka Nije znanstvena fantastika Stvorili pitku vodu iz "ničega": Ovaj genijalan izum mogao bi spasiti mnoge živote

Odgovor na pitanje što svaki zaposlenik želi i što ga motivira, kompanijama danas može dati – umjetna inteligencija. Japanska kompanija Attuned razvila je pretplatnički servis baziran na AI koji uključuje upitnik od 55 pitanja na kojem je dvije godine radio veliki broj psihologa. Na temelju odgovora zaposlenika na ta pitanja, radi se motivacijski profil zaposlenika koji pokazuje što ih motivira na radnom mjestu.

Kompanijama se pruža uvid u rezultate za jedanaest "ključnih ljudskih vrijednosti" poput kompetentnosti, autonomije, sigurnosti, financijskih potreba i slično. Menadžeri u kompanijama pokušat će zaposlenicima naći mjesto u radnom okruženju koje odgovara tim rezultatima, odnosno zadatke i okolinu u kakvoj bi trebali imati najveću motivaciju i ostvariti najbolje rezultate – za sebe i za kompaniju.

Zahvaljujući ovom servisu i saznanjima o motivaciji, ljudski resursi i menadžeri mogu jako brzo saznati kakva je motivacija njihovih zaposlenika i na vrijeme reagirati, promijeniti odjel u kojem rade, dati im drugačije zadatke i slično, prije nego nezadovoljni napuste kompaniju. Koliko je ovakav pristup uspješan najbolje se može vidjeti iz podatka jedne neimenovane kompanije u kojoj je nakon početka korištenja Attuneda udio zaposlenika koji napuštaju kompaniju pola godine nakon početka rada pao s 35 posto na 8 posto.

Do sada je menadžment bio umjetnost, a sada je u upravljanje ljudskim resursima uvedena znanost i rezultati su više nego očiti, komentirao je za Business Insider jedan od osnivača kompanije Casey Wahl.
 

Vezane vijesti