S pandemijom se radikalno promijenio način rada. Mnogi su tada prvi put osjetili sve pogodnosti, ali i mane rada od kuće te je za neke to postao glavni uvjet za ostanak na radnom mjestu ili pri traženju novog posla. Dok je dio zaposlenika uživao u svojim kućnim uredima, šefovima se takav novi način rada nije previše svidio jer nisu imali kontrolu nad zaposlenicima i načinom na koji provode vrijeme.
Za neke tvrtke situacija s vremenom vratila na staro, odnosno zaposlenici su se vratili u urede, neki i dalje rade iz udobnosti svoja četiri zida, dok su mnogi našli kompromis u hibridnom radu. Dva-tri dana se radi od kuće, a ostatak iz ureda.
Što je bolje, odnosno u kojim su uvjetima radnici produktivniji, ovisi o više stvari, a do sada su provedena različita istraživanja koja su dala i različite odgovore vezane uz zadovoljstvo rada i produktivnost.
Posljednje takvo istraživanje vezano je uz produktivnost i prema njemu, čak 83 posto zaposlenika smatra kako su produktivniji kada - rade od kuće. Vezano za ovo istraživanje treba naglasiti važnu stvar, a to je da ga je proveo Zoom u suradnji s Reworked INSIGHTS-om te je jasno kako ekipi iz Zooma u interesu da je ljudima draže raditi od kuće.
Neka ranija istraživanja, dakle, pokazala su drukčije rezultate - npr. jedna takva studija pokazala je da je među onima koji rade od kuće produktivnost pala za skoro 20 posto, dok je jedno još ranije istraživanje pokazalo kako udaljeni rad rezultira s manje komunikacije i suradnje između zaposlenika i timova. To, naravno, može negativno djelovati ne samo na produktivnost, već i na inovacije, na što su još ranije upozoravali iz velikih tehnoloških kompanija poput Applea.
Iako mnogi koji se protive radu od kuće veliki naglasak stavljaju upravo na smanjenje komunikacije između menadžera i zaposlenika te općenito zaposlenika, više od 80 posto osoba koje su sudjelovale u Zoomovom istraživanju kaže se osjećaju jako ili umjereno povezani sa svojim nadređenima tijekom udaljenog rada, što je manje u odnosu na osobe koje s njima razgovaraju uživo te 72 posto zaposlenika smatra da se tako mogu povezati sa svojim šefovima i menadžerima.
Ovo istraživanje pokazuje i kako su radni uvjeti vezani uz mjesto rada postali fleksibilniji, a zanimljivo je kako, usprkos činjenice što bi većina direktora radije vidjela svoje zaposlenike u uredima, tijekom sljedeće dvije godine namjeravaju omogućiti još fleksibilnije uvjete.
Među ostalim zanimljivostima vezanim uz istraživanje, treba spomenuti i kako se AI koristi u 94 posto organizacija, pri čemu 84 posto ispitanih naglašava pozitivan utjecaj ove tehnologije, dok 64 posto zaposlenika kaže da im generativna umjetne inteligencija prilično ili znatno olakšava obavljanje njihovih radnih zadataka.