Još jedan proizvođač električnih automobila prihvatio Teslin standard punjenja

Tesla ima najveću mrežu punionica u Sjevernoj Americi, s gotovo 12 tisuća stanica.

Hina | 19.10.2023. / 13:46

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

I njemački proizvođač luksuznih automobila BMW namjerava koristiti Teslin standard za punjenje električnih vozila u Sjedinjenim Državama i Kanadi, te se tako pridružuje skupini na čelu s Fordom, General Motorsom i Mercedes-Benzom.

Od 2025. BMW-ova vozila koristit će u SAD-u i Kanadi Teslin Sjevernoamerički standard punjenja (NACS), umjesto CS1, objavio je njemački div u srijedu.

Odluka nije relevantna za naše kupce u Europi, koja je u cijelosti usvojila standard CCS2, uključujući sve proizvođače, poručili su iz BMW-a.

Baterija električnog automobila, ilustracija Na snagu stupila europska direktiva AFIR: Evo što to znači za vozače diljem Europe

Tesla ima najveću mrežu punionica u Sjevernoj Americi, s gotovo 12 tisuća stanica.

Teslin standard već su usvojili Ford Motor, General Motors, Nissan, Volvo Cars, Mercedes-Benz, Jaguar, Honda Motor i Rivian Automotiv, a od 2025. planira ga prigrliti i Hyundai.

Konkurentski CCS trenutačno pak podupiru BMW, Daimler, Mazda, Kia, Renault, grupa PSA i Volkswagen, koji paralelno pregovara s Teslom i o usvajanju NACS-a. Neke kompanije podupiru oba standarda, poput Nissana, Jaguara, Forda, Tesle i Riviana.

GM, BMW i Mercedes planiraju paralelno sa Stellantisom, Hondom i Hyundaijem do 2030. u SAD-u i Kanadi izgraditi vlastitu mrežu, koja bi trebala obuhvatiti 30 tisuća brzih punionica i omogućiti punjenje za vozila s priključcima baziranima CCS-u i NACS-u.

Punjenje električnog automobila, ilustracija BMW, Honda i Ford pripremaju platformu za usluge punjenja

Stručnjaci u automobilskom sektoru procjenjuju da će potražnja u SAD-u do 2035. iziskivati 200 tisuća stanica za brzo punjenje, a pozivaju se na sve veću popularnost električnih vozila zahvaljujući državnim subvencijama.

Njemački Centar za automobilski menadžment (CAM) ističe i "agresivnu cjenovnu politiku tržišnog lidera Tesle". Američka kompanija spušta cijene u posljednje vrijeme kako bi parirala u prvom redu jeftinijoj kineskoj konkurenciji.

CAM procjenjuje da će u SAD-u ove godine biti registrirano 1,3 milijuna novih električnih vozila.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti