Kad već nema radnika, tvrtke se okreću robotima

Burnstein naglašava i da kompanijama treba vremena da u potpunosti uvedu nove strojeve i maksimalno iskoriste njihov potencijal.

Hina | 29.08.2022. / 16:20

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Kompanije u Sjevernoj Americi nabavile su u prvoj polovini godine za četvrtinu više robota nego u istom prošlogodišnjem razdoblju kako bi ublažile problem manjka radne snage i sve većih troškova plaća, pokazalo je istraživanje.

Kompanije su u drugom tromjesečju naručile rekordnih 12.305 strojeva u vrijednosti 585 milijuna dolara, prema podacima koje je prikupila industrijska grupa Association for Advancing Automation (A3).

U prvoj polovini godine sjevernoameričko tržište robota zabilježilo je najbolji rezultat otkada A3 objavljuje podatke, navodi se u izvješću.

Slika nije dostupna Imate robotsku kosilicu? Evo zašto biste ju trebali koristiti samo danju

Kompanije moraju proizvoditi, a to znači da im treba, nova automatizirana linija, objašnjava predsjednik A3 Jeff Burnstein.

Poticaj je za nabavu robota trenutno slaba ponuda na tržištu rada. Broj slobodnih radnih mjesta dvostruko je veći od broja nezaposlenih i poslodavci moraju podizati plaće.

Ukupni troškovi rada u SAD-u porasli su u drugom tromjesečju za 5,1 posto, najviše otkako je ministarstvo rada počelo pratiti taj pokazatelj 2001. godine.

Roboti zasada ne znače i bolju produktivnost radnika, prema trenutnom dostupnim pokazateljima, napominje Reuters, ističući da je produktivnost u SAD-u u drugom tromjesečju zabilježila najveći pad, iskazan anualiziranom stopom, od 1948.

Robotski psi Ghost Robotics Američke svemirske snage dobile zanimljivo pojačanje na Zemlji

Moguće su objašnjenje distorzije koje je izazvala pandemija COVID-19, prouzročivši velike promjene u radnoj snazi, uključujući egzodus radnika koji se jako polako vraćaju na radna mjesta.

Radnici su također manje produktivni kada prijeđu u drugi sektor ili na drugi posao u istom sektoru.

Tome valja dodati i da se najviše ljudi zaposlilo u uslužnim sektorima s nižom razinom produktivnosti, kao što su zabava i ugostiteljstvo, što također može zamagliti poboljšanja u primjeni robota u drugim sektorima.

Burnstein naglašava i da kompanijama treba vremena da u potpunosti uvedu nove strojeve i maksimalno iskoriste njihov potencijal.

OceanOneK Humanoidni robot s osjetom dodira istražuje potopljene brodove

Postoji nešto što se zove krivulja učenja, podsjeća.

Kompanije užurbano uvode robote kako bi držale korak sa snažnom potražnjom, koja ne pokazuje znakove popuštanja unatoč podizanju ključnih kamatnih stopa u SAD-u kako bi se obuzdala inflacija, napominje Reuters.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti