Znate li kako izgleda speed date s robotima? Što su ozbiljne igre i kako ih koristiti u nastavi? Koji izazovi stoje pred obrazovnim sustavom vezano za držanje koraka s brzim napretkom tehnologije i njezinim utjecajem na gospodarstvo i društvo? Što nam podaci govore o uspješnosti učenika?
To su samo neka od pitanja na koje će odgovore ponuditi sudionici 25. CARNET-ove konferencije za korisnike CUC 2023: Era digitalne zrelosti, koja se održava od 26. do 28. travnja u Rovinju.
Više od 1200 korisnika i suradnika, uključujući nastavnike u osnovnim i srednjim školama, CARNET-ove sistemske inženjere i koordinatore, članove znanstveno-istraživačke zajednice te informatičke stručnjake i gospodarstvenike iz područja informacijsko-komunikacijske tehnologije, tijekom tri dana raspravljat će o primjeni digitalnih tehnologija u sustavu obrazovanja.
Kako ističu iz CARNET-a, ove je godine konferencija posvećena obilježavanju završetka projekta "e-Škole: Razvoj sustava digitalno zrelih škola", čija je provedba započela pilot-projektom 2015. godine, a nastavila se u drugoj fazi od 2018. do 2023. godine. Završetak projekta e-Škole označava završetak značajnog vremenskog razdoblja koji je omogućio školama sustavno razvijanje digitalne zrelosti, što obuhvaća osposobljenost, osnaženost i opredijeljenost za daljnja djelovanja škola u području primjene digitalnih tehnologija.
Dodaju kako je cilj te konferencije potaknuti sve dionike odgojno-obrazovnog procesa iz osnovnih i srednjih škola da i nakon završetka projekta nastave s cjeloživotnim učenjem, osnažuju svoje kompetencije, primjenjuju inovativne prakse u svom radu, učine nastavu pristupačnom i uključivom za sve učenike, uvode inovacije i aktivno koriste tehnologije budućnosti te nastave sanjati i ostvarivati svoje snove.
Glavne teme konferencije su "Digitalna osnaženost", "Digitalna nastava", "Obrazovanje bez prepreka", "Budućnost je sada" i "Škola iz snova", a one će biti detaljno obrađene uz više od 150 radova prezentiranih kroz različite formate – interaktivna izlaganja, konferencijske radove, radionice i panele te posebna događanja poput Birds of a Feather (BoF) - neformalnih razgovora o temi koja je zajednička i interesantna određenom broju sudionika te šest pozvanih predavanja.
Veliku pozornost svakako će privući predavanje Marca Prenskyja, međunarodno priznatog predavača i nagrađivanog autora. Svjetski poznat kao re-framer, čovjek koji razmišlja izvan okvira i potiče druge da sagledaju stvari iz drugog kuta, održao je predavanja u više od 45 zemalja na šest kontinenata. Skovao je dobro poznate izraze "digitalni urođenici" (engl. digital natives) i "digitalni pridošlice" (engl. digital immigrants), koji se nalaze i u Oxfordovu rječniku engleskog jezika.
U svom predavanju "I CAN, I CHOOSE, I ACCOMPLISH: How To Make the Most of What You’ve Been Given to Prepare your Students for THEIR Future" Marc Prensky otkrit će kako prilagoditi poučavanje novim generacijama i pripremiti ih za njihovu budućnost.
Program konferencije bit će fokusiran i na teme vezane uz prilike koje pruža digitalna tehnologija – na primjenu umjetne inteligencije u obrazovanju, kao i pristupačnog i inkluzivnog učenja i poučavanja uz primjenu asistivne tehnologije, o čemu će i zadnji dan konferencije govoriti Miles Berry, profesor računarstva na Sveučilištu Roehampton u Londonu.
On će otkriti kako koristiti umjetnu inteligenciju za pristupačnost i inkluziju te odgovoriti na konkretna pitanja kako se alati umjetne inteligencije, kao što su pretvaranje teksta u govor, glasovno tipkanje, strojno prevođenje i ChatGPT, mogu inkluzivno primijeniti za učenike koji bi inače imali poteškoća sa svladavanjem nastavnog plana i programa te sudjelovanjem u nastavi.