Kako izgleda "speed date" s robotima? Odgovore nudi CARNET-ova korisnička konferencija

Očekuje se više od 1200 sudionika.

Martina Čizmić | 26.04.2023. / 09:32 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Znate li kako izgleda speed date s robotima? Što su ozbiljne igre i kako ih koristiti u nastavi? Koji izazovi stoje pred obrazovnim sustavom vezano za držanje koraka s brzim napretkom tehnologije i njezinim utjecajem na gospodarstvo i društvo? Što nam podaci govore o uspješnosti učenika?

tri vijesti o kojima se priča Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo Protuzračni sustav Raven 70 posto učinkovitosti VIDEO Pogledajte protuzračni sustav koji su Britanci u 3 mjeseca sklepali za Ukrajinu i koji skida ruske dronove kao muhe s neba Kineski hipersonični projektili "Kill web" Amerikanci paničare jer Kina ima sustav za ciljanje zbog kojeg američke snage nisu sigurne ni na "sigurnoj" udaljenosti

To su samo neka od pitanja na koje će odgovore ponuditi sudionici 25. CARNET-ove konferencije za korisnike CUC 2023: Era digitalne zrelosti, koja se održava od 26. do 28. travnja u Rovinju.

Više od 1200 korisnika i suradnika, uključujući nastavnike u osnovnim i srednjim školama, CARNET-ove sistemske inženjere i koordinatore, članove znanstveno-istraživačke zajednice te informatičke stručnjake i gospodarstvenike iz područja informacijsko-komunikacijske tehnologije, tijekom tri dana raspravljat će o primjeni digitalnih tehnologija u sustavu obrazovanja. 

Kako ističu iz CARNET-a, ove je godine konferencija posvećena obilježavanju završetka projekta "e-Škole: Razvoj sustava digitalno zrelih škola", čija je provedba započela pilot-projektom 2015. godine, a nastavila se u drugoj fazi od 2018. do 2023. godine. Završetak projekta e-Škole označava završetak značajnog vremenskog razdoblja koji je omogućio školama sustavno razvijanje digitalne zrelosti, što obuhvaća osposobljenost, osnaženost i opredijeljenost za daljnja djelovanja škola u području primjene digitalnih tehnologija.

Dodaju kako je cilj te konferencije potaknuti sve dionike odgojno-obrazovnog procesa iz osnovnih i srednjih škola da i nakon završetka projekta nastave s cjeloživotnim učenjem, osnažuju svoje kompetencije, primjenjuju inovativne prakse u svom radu, učine nastavu pristupačnom i uključivom za sve učenike, uvode inovacije i aktivno koriste tehnologije budućnosti te nastave sanjati i ostvarivati svoje snove.

Glavne teme konferencije su "Digitalna osnaženost", "Digitalna nastava", "Obrazovanje bez prepreka", "Budućnost je sada" i "Škola iz snova", a one će biti detaljno obrađene uz više od 150 radova prezentiranih kroz različite formate – interaktivna izlaganja, konferencijske radove, radionice i panele te posebna događanja poput Birds of a Feather (BoF) - neformalnih razgovora o temi koja je zajednička i interesantna određenom broju sudionika te šest pozvanih predavanja.

Veliku pozornost svakako će privući predavanje Marca Prenskyja, međunarodno priznatog predavača i nagrađivanog autora. Svjetski poznat kao re-framer, čovjek koji razmišlja izvan okvira i potiče druge da sagledaju stvari iz drugog kuta, održao je predavanja u više od 45 zemalja na šest kontinenata. Skovao je dobro poznate izraze "digitalni urođenici" (engl. digital natives) i "digitalni pridošlice" (engl. digital immigrants), koji se nalaze i u Oxfordovu rječniku engleskog jezika.

U svom predavanju "I CAN, I CHOOSE, I ACCOMPLISH: How To Make the Most of What You’ve Been Given to Prepare your Students for THEIR Future" Marc Prensky otkrit će kako prilagoditi poučavanje novim generacijama i pripremiti ih za njihovu budućnost.

Program konferencije bit će fokusiran i na teme vezane uz prilike koje pruža digitalna tehnologija – na primjenu umjetne inteligencije u obrazovanju, kao i pristupačnog i inkluzivnog učenja i poučavanja uz primjenu asistivne tehnologije, o čemu će i zadnji dan konferencije govoriti Miles Berry, profesor računarstva na Sveučilištu Roehampton u Londonu.

On će otkriti kako koristiti umjetnu inteligenciju za pristupačnost i inkluziju te odgovoriti na konkretna pitanja kako se alati umjetne inteligencije, kao što su pretvaranje teksta u govor, glasovno tipkanje, strojno prevođenje i ChatGPT, mogu inkluzivno primijeniti za učenike koji bi inače imali poteškoća sa svladavanjem nastavnog plana i programa te sudjelovanjem u nastavi.

Vezane vijesti