U sklopu svog Influencers programa, LinkedIn je od listopada 2012. godine svijetu predstavio najveće, najmoćnije i najutjecajnije ljude svijeta, pretežno iz područja biznisa te u manjoj mjeri politike. Jedan od njih je Dave Kerpen, CEO Likeable Locala, nagrađivani govornik i best-selling autor od strane NY Timesa. Dave je, kao jedan od Influencersa, analizirao LinkedIn od svoje pojave, preko promjena koje postepeno uvodi pa sve do budućih predviđanja glede vrijednosti i utjecaja kompanije.

Za početak valja zamisliti globalnu online publikaciju od preko 200 milijuna čitatelja, a neki od autora jesu Barack Obama, Richard Branson, Jack Welch, David Cameron, Arianna Huffington i još 300-ak svjetskih lidera, svatko u svom području. Zamislite da svaki od napisanih članaka generira više nego dvostruko više interakcije (likeova, komentara i dijeljenja) od prosječnog članka ili publikacije diljem svijeta. Upravo LinkedIn nudi i posjeduje sve navedeno.


Poslovni model i uvedene promjene

Prvi korak ka transformaciji kompanije učinjen je u ožujku 2011. kada je lansiran LinkedIn Today koji omogućuje serviranje relevantnih vijesti i tema korisnicima ovisno o njihovim preferencijama, industriji i dosadašnjim navikama, o čemu smo u više navrata već pisali. Nakon toga pokrenut je već spomenuti Influencers program, gdje autori pišu koliko god i o čemu god žele, najčešće na temelju vlastite edukacije i iskustva. Ono što omogućuje visoku razinu uspješnosti ovog programa je mogućnost plasmana sadržaja skupini ljudi koja je već zainteresirana za tu određenu temu. Kerpen je tako po struci učitelj koji pisanjem za Influencers program distribuiraj taj sadržaj drugim učiteljima, ravnateljima škola i ostalima zaposlenim u obrazovanju.


Brojke i budućnost LinkedIna

Sadašnja skupina od 300 Influencersa prema procjenama u ovoj će godini generirati oko 4,5 milijardi pregleda stranica i 45 milijuna komentara, što je prosječno 12 milijuna pregleda stranica/članaka dnevno, što je nešto manje od 15 milijuna pregleda stranica na Huffington Postu u trenutku kada je kupljen za 315 milijuna dolara uz samo 43 komentara prosječno po članku.

Diljem svijeta zasigurno postoji i puno veći broj stručnjaka koji će ući u Influencers program, pa je za očekivati daljnji rast navedenih brojki. Razvoj LinkedIna potvrđuju i potezi kompanije zadnjih mjeseci, poput kupnje Pulse generatora vijesti i redizajn vlastite aplikacije.

Iznesene stavove i činjenice potvrđuje i Forbes, koji je LinkedIn naveo kao najbrže rastuću tech kompaniju protekle godine uz posebnu pohvalu njihovih alata za regrutiranje, pretplata i oglašavanja. Podaci koji to pokazuju jesu rast prodaje u godinu dana, prosjek rasta prodaje kroz period od 3 godine i procjena rasta zarada po dionici, što je sve LinkedIn pozicioniralo ispred Facebooka i Applea.


Zaključak

Osobno me zanima način na koji će LinkedIn monetizirati svoj sadržaj, jer većina prihoda im za sada dolazi iz pretplate na neke od premium opcija koje kompanija nudi profesionalcima, bilo da traže ili nude posao. Taj je model prihoda itekako održiv i jedan je od najboljih u usporedbi s ostalim popularnim društvenim mrežama koji mahom naplaćuju oglase koji korisnici ne žele, umjesto da nađu način da naplate ono što korisnici traže. Problem s kojim bi se LinkedIn mogao susresti, ukoliko krene u tradicionalnu naplatu postojećeg sadržaja, bilo po članku ili vremenskoj pretplati, jest navika potrošača da nešto imaju besplatno te nakon toga najčešće i nisu spremni to početi plaćati. To je problem s kojim se susreću i domaći print/online mediji, no kvaliteta njihovog sadržaja nije ni usporediva s onim na LinkedInu.