Svakog ljeta čitamo o situacijama u kojima je dijete ili životinja ostavljeno u parkiranom automobilu na velikoj vrućini. Ponekad i sa smrtnim posljedicama. No skupina kanadskih znanstvenika osmislila je uređaj koji bi mogao pomoći da izbjegnemo takve situacije.
Toliko malen da vam stane u dlan i promjera samo tri centimetra, uređaj odnosno senzor trebao bi se pričvrstiti na retrovizor ili strop vozila. Tako postavljen, uređaj šalje radarske signale koji se odbijaju od osoba, predmeta ili životinja u vozilu, a dobivene podatke analizira umjetna inteligencija te na osnovu njih i bežičnim putem oglašava upozorenje korisniku.
Uređaj su osmislili znanstvenici Sveučilišta Waterloo u Kanadi te tvrde da je njegova učinkovitost, ni manje ni više, nego stopostotna.
Rješava ozbiljan i široko rasprostranjen problem u svijetu, naglašava George Shaker, profesor inženjerstva na spomenutom sveučilištu. Uređaj je toliko jeftin da može postati i dio standardne opreme većine novih vozila.
Taj senzor dijelom je financirao i jedan veliki proizvođač autodijelova, kojem je cilj dovesti taj proizvod na tržište do kraja 2020. godine. Analizira broj osoba u vozilu i njihov razmještaj u vozilu, no primarna funkcija ipak mu je otkrivanje djeteta ili kućnog ljubimca ostavljenog u vozilu jer dosad su zabilježeni slučajevi s ozbiljnim posljedicama te čak i smrti zbog toga što je netko zaboravio ili dijete ili kućnog ljubimca u vozilu po ekstremnoj hladnoći ili vrućini.
Kad bi se dogodilo da vozač izlazi iz automobila i pokušava zaključati vrata dok je u autu ili dijete ili kućni ljubimac, sustav bi spriječio zaključavanje vrata te istovremeno oglasio i alarm kako bi dao do znanja da je živo biće još uvijek u vozilu.
Za razliku od kamera, taj uređaj zadržava privatnost korisnika, a nema ni slijepih točaka jer radarske zrake prolaze kroz sjedala. Sustav na taj način može analizirati je li na stražnjem sjedalu možda ostavljena beba, kaže Shaker.
Uređaj se napaja pomoću akumulatora samog vozila, a prisutnost živih bića određuje detekcijom suptilnih pokreta disanja. Znanstvenici sad istražuju i mogućnosti sustava u nadzoru vitalnih znakova vozača kako bi se utvrdilo je li možda umoran, ometen, onesposobljen, bolestan ili nešto slično.
Izvor: Eurekalert.org