FC-31 Gyrfalcon dosad nije uspio privući ulagača, ni iz Kine, ni iz inozemstva, ali kineski vojni analitičari tvrde da ga se može prilagoditi za uporabu na kineskim nosačima zrakoplova nove generacije.
Kinesko društvo za aeronautiku, koje je ogranak za istraživanje i razvoj unutar kineske Korporacije za avionsku industriju, putem društvenih medija poručilo je da planovi razvoja tog novog zrakoplova još uvijek ne kasne, unatoč utjecaju pandemije novog koronavirusa.
Navode da je riječ o razvoju nove verzije tog zrakoplova, no detalje ne otkrivaju pa se pretpostavlja da će biti riječ o mornaričkoj verziji ratnog zrakoplova FC-31, koji isto tako koristi takozvanu "stealth" tehnologiju koja je postala industrijski standard, barem kad je riječ o borbenim zrakoplovima pete generacije.
FC-31 je drugi borbeni zrakoplov u potpunosti kineskog dizajna i proizvodnje, a cilj njegovog razvoja bio je odgovor na američki F-35 Lockheed Martina.
Svoj prvi let FC-31 obavio je još 2012. godine, a otad se pojavio na više zračnih sajmova u nadi da će privući strane ulagače. No to se nije dogodilo, a isto tako, interes nije pokazalo niti kinesko ratno zrakoplovstvo.
Otad su na zrakoplovu uočene i određene veće promjene dizajna, zbog kojih se i pretpostavlja da ga se prilagođava za mornaričku uporabu.
FC-31 ima maksimalnu težinu od 25 tona i kao takav je lakši od drugog kineskog ratnog zrakoplova pete generacije, J-20. Od istog je zrakoplova i čak tri metra kraći.
Lokalni kineski mediji ipak tvrde da ako mornarička verzija FC-31 čak i krene s testiranjima iduće godine, bit će to i dalje daleko od njegove adaptacije za slijetanje na nosač zrakoplova.
Drugi i možda najveći problem tog zrakoplova, jest njegov motor, a riječ je o motoru WS-13, koji je baziran na sovjetskom dizajnu iz 1970-ih godina. Dakle, riječ je o motoru s vrlo ograničenom učinkovitošću i neadekvatnim stealth značajkama.
Ako želi vidjeti službu u 21. stoljeću, njegov motor morat će uhvatiti korak s vremenom u kojem ga se namjerava koristiti.
Izvor: Business Insider