Kineski proizvođač automobila Zhejiang Geely prvi je puta uspješno u nisku Zemljinu orbitu lansirao devet satelita koje će povezati u satelitsku mrežu kako bi osigurao precizniju navigaciju za autonomna vozila.
Sateliti GeeSAT-1 lansirani su u srijedu iz centra Xichang u Sečuanu. Geely je priopćio da očekuje da će do 2025. u orbitu lansirati još 63 satelita, a u konačnici njihova bi ih konstelacija trebala brojati 240.
Geely je tako postao drugi veliki proizvođač automobila u svijetu koji posluje u svemiru. SpaceX, u vlasništvu izvršnog direktora Tesle Elona Muska, ima u orbiti više od 2000 satelita za Starlink mrežu koja nudi komercijalne internetske usluge.
Starlink planira povećati njihov broj u mreži prve generacije na 4408.
Dok SpaceX lansira satelite vlastitim raketama, Geely ih je u srijedu lansirao raketom Long March 2C koju je razvila i kojom upravlja kineska državna tvrtka.
Osim pružanja podrške za precizno pozicioniranje autonomnih automobila, Geely je priopćio da će njegova mreža služiti i drugim komercijalnim funkcijama, kao što je pružanje komunikacijskih usluga na Azijskim igrama u rujnu.
Sateliti imaju radni vijek od pet godina i raspast će se u Zemljinoj atmosferi, što znači da se u svemiru neće pretvoriti u otpad, dodala je kineska tvrtka.
Vojska u Kini dominira u sektoru satelitskih mreža, ali vlada ga je 2014. otvorila i privatnim ulagačima. Kompanije su pokazale veliki interes, neke uz podršku lokalnih vlasti, usredotočivši se uglavnom na izradu satelita.
Ostale pokušavaju izgraditi mala lansirna vozila, uključujući rakete za višekratnu upotrebu.
Peking je u najnovijem petogodišnjem planu za razdoblje do 2025. najavio integriranu mrežu satelita za komunikaciju, daljinsko ispitivanje i navigaciju.
Kina trenutno u svemiru ima više od 400 satelita, uključujući one u vlasništvu komercijalnih kompanija, navode državni mediji.