Korak naprijed za sigurnost, korak natrag za privatnost: Umjetna inteligencija pratit će što radite u automobilima

Jedna AI kamera instalirana u volan i jedna u retrovizor pratit će sve što vozač i putnici rade u automobilu – vozača će upozoriti ako je umoran ili ako umjesto na cestu gleda u ekran pametnog telefona.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 17.12.2019. / 10:41 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Europske institucije nedavno su donijele odredbu prema kojoj će svi novi automobili, kamioni i autobusi od 2022. morati imati ugrađenu naprednu tehnologiju koja će povećati sigurnost vožnje, a koja bi trebala smanjiti broj prometnih nesreća, kao i broj poginulih i ozlijeđenih na cestama. Vozila bi tako trebala imati sustave koji će vozače upozoravati ako su umorni ili ako tijekom vožnje koriste pametne telefone, imat će crne kutije, sustave za zadržavanje u prometnoj traci itd.

tri vijesti o kojima se priča Haker, ilustracija I pretvorili u kriptovalute Jedna od najvećih digitalnih pljački u povijesti: U manje od tri sata, hakeri ukrali oko 140 milijuna dolara iz banaka Rijetki fenomen Astronautkinja na Međunarodnoj svemirskoj postaji uhvatila "crvenog duha" Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo

Waymo (Foto: AFP) Tehnologija i ljudi: Kako naučiti stroj da se nosi sa sebičnim vozačima?

Kako bi mogla izgledati primjena takve tehnologije u stvarnim uvjetima, nedavno je prikazao Bosh, koji razvija umjetnu inteligenciju koja će nadgledati sve što ljudi rade u svojim vozilima i paziti da se pridržavaju pravila. Za praćenje svega što se radi u automobilu bit će zadužena kamera integrirana u sam volan koja će, uz podršku umjetne inteligencije i tehnologije prepoznavanja lica, moći prepoznati u kakvom je stanju vozač. Dakle, prepoznat će umor vozača, ako njegov pogled nije na cesti, već na ekranu mobilnog telefona, ili ako se stalno okreće i razgovara s ljudima na stražnjem sjedalu.

U takvim situacijama upozorit će vozača da ne dira telefon, pokušat će ga razbuditi porukama upozorenja, odnosno predložiti mu da stane i malo se odmori prije nego što nastavi put. U ekstremnim situacijama čak će moći usporiti vozilo kako bi se izbjegao sudar.

Osim na vozača, Boshova tehnologija na oku drži i sve putnike u vozilu još jednom kamerom koja je postavljena u retrovizoru. Ako kamera prepozna da netko od putnika ne koristi sigurnosni pojas, upozorit će vozača, a ovisno o njihovu načinu sjedenja, prilagodit će zračne jastuke i pojasove. Još jedna uloga kamere jest prepoznavanje ako npr. dijete ostane samo u automobilu te u tom slučaju odmah šalje poruku upozorenja vozaču, a ako se vozač ne vrati po dijete u određenom vremenskom roku, poslat će poruku hitnim službama.

Slika nije dostupna Vozač ih nije vidio: Pogledajte reakciju Teslina autopilota kojom je spasio patke na cesti

Iako takva tehnologija može spasiti živote, pitanje je koliko će ljudi biti zadovoljni s činjenicom da su im dvije kamere postavljene u vozilo te ih stalno nadgledaju. Iz Bosha kažu da nema razloga za strah za privatnost jer te kamere ne snimaju korisnike niti se njihov prikaz može dijeliti s trećim stranama tako da, barem u teoriji, ova tehnologija ne bi trebala predstavljati opasnost za privatnost.

Boshova tehnologija bit će sprema za tržište 2022., a na proizvođačima automobila bit će odluka hoće li je ili neće implementirati u svoja vozila.
 

Vezane vijesti