Znanstvenici pokušavaju naučiti umjetnu inteligenciju kako postupati sa sebičnim vozačima

Znanstvenici s MIT-a pokušavaju naučiti umjetnu inteligenciju da bolje prepozna ponašanje vozača na cesti, kako bi autonomni automobili svoju vožnju prilagodili tom ponašanju.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 19.11.2019. / 08:30

Waymo (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Puno je faktora na koje treba obratiti pažnju u prometu – nervozni vozači, oni koji su u žurbi, zatim neoprezni te nabrijani vozači koji se ponašaju kao da su na utrkama, čime ugrožavaju sebe i druge sudionike u prometu. Ponekad po agresivnim pokretima, gestikulacijama, trubljenju i slično možemo prepoznati takve vozače te pripaziti na njih, no tako nešto problematično je za umjetnu inteligenciju.

Waymo (Foto: AFP) Loše vijesti za sve koji se vesele samovozećim automobilima: Revolucija na 4 kotača ipak nije tako blizu

No kako će autonomni automobili sve češće dijeliti cestu s ljudskim vozačima, znanstvenici pokušavaju naučiti i umjetnu inteligenciju kako prepoznati nervozne, nabrijane i nepredvidljive vozače i kako se ponašati u vožnji kada se nalaze u njihovoj blizini. Znanstvenici s MIT-a nedavno su proveli istraživanje o načinima na koji bi autonomni automobili mogli predvidjeti ponašanje drugih vozača na cesti i prilagoditi se tom ponašanju, kako bi se izbjegle potencijalne nesreće.

Naučiti umjetnu inteligenciju prepoznavanju ljudskih namjerava nije ni malo lako te su znanstvenici u tome pokušali iskoristiti alate koje koriste psiholozi, a zahvaljujući kojima bi AI vozače, prema njihovom ponašanju, svrstala u sebične ili nesebične. Korištenjem te metode i praćenjem ponašanja vozača na cesti sustav je uspio bolje predvidjeti kretanje ostalih automobila prilikom prestrojavanja u druge cestovne trake, naglog skretanja ulijevo s kojim se oduzima prednost drugim vozilima itd.

Rad s ljudima i oko ljudi znači da je potrebno bolje razumjeti njihove nakane i ponašanje, komentirao je jedan od autora istraživanja Wilko Schwarting dodavši da se karakter ljudi i njihovo općenito ponašanje koje može biti kooperativno ili kompetitivno, često može prepoznati i po načinu njihove vožnje, a s provedenim istraživanjem to su pokušali kvantificirati. Ipak, prije nego se rezultati istraživanja mogu implementirati na stvarne uvjete na cestama, sljedeći korak jest primijeniti isti model i na druge sudionike u prometu poput pješaka, biciklista i ostalih robotskih sustava.

Waymov automobil Početak kraja za vozače taksija: Waymo najavio "sljedeći korak u našem putovanju prema budućnosti"

No nemaju samo autonomni automobili problema s ponašanjem ljudi, već se dosadašnji suživot sa strojevima na cestama pokazao izazovan i za ljude. Problem je, pokazali su podaci iz mjesta na kojima se testiraju samovozeći automobili, što računala poštuju prometne propise, na što ljudi često nisu navikli. Tako se pridržavaju ograničenja brzine i previše pažljivo voze u odnosu na ljude pa se na takav stil vožnje također potrebnu naviknuti.

Izvor: Engadget
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti