Tijekom posljednjeg desetljeća postignut je velik napredak na području autonomne vožnje, a lider je na tom tržištu Waymo, kompanija nastala iz Googlea koja je sada dio krovne kompanije Alphabet. Dok je većina drugih kompanija još u fazi testiranja autonomne tehnologije, Waymo je u Phoenixu već pokrenuo taksi-servis s vozilima kojima upravljaju računala.

Autonomni automobil (Foto: Waymo) Kako umjetnu inteligenciju naučiti nepisana prometna pravila?

U takvim automobilima i dalje se zbog predostrožnosti nalaze vozači, no iz te su kompanije najavili kako će uskoro, kada ljudi naruče Waymov taksi, po njih doći vozilo koje će biti u potpunosti prazno i njime će upravljati isključivo računalo.

Takve informacije sugeriraju da smo sve bliže trenutku u kojem ćemo volane u potpunosti prepustiti računalima. Primjerice, Elon Musk smatra da će u budućnosti ljudima biti zabranjeno upravljati vozilima jer će računala biti puno bolji vozači od nas pa će biti manje nesreća i stradalih na cestama. No za sve koji se nadaju da je autonomni scenarij blizu, iz Wayma stiže hladan tuš. Jedna od direktorica u kompaniji Tekedra N. Mawakana na konferenciji Business Insidera rekla je kako se oko autonomne vožnje stvorio veliki "hype", a previše takve buke ponekad ne odgovara stvarnoj situaciji.

Smatra kako se zbog napuhanih medijskih izvještaja stvorio dojam da, jednom kada automobili bez vozača postanu svakodnevica na cestama, ljudi više neće moći voziti vlastite automobile. No za takve optimistične izvještaje krivi su i iz Wayma, tj. Googlea jer godinama slušamo njihova uzbudljiva predviđanja o revoluciji na četiri kotača.

Autonomni automobil (Foto: Waymo) Evo kako je Google počeo s revolucijom koja će promijeniti cijelu industriju transporta

Još 2012. Sergey Brin i ekipa iz Googlea govorili su o budućnosti u kojoj će računala biti bolji vozači od ljudi i u kojoj znanstvena fantastika postaje stvarnost, a 2014. predstavili su prototip vozila bez volana i pedala gasa i kočnice. Prije dvije godine izvršni direktor Wayma John Krafcik rekao je kako su "autonomni automobili stigli" te da za potpuno autonomnu vožnju nećemo morati čekati 2020., kako su to tada smatrali stručnjaci, već da smo od tog trenutka udaljeni samo nekoliko mjeseci.

Situacija, dakle, nije tako optimistična kako su se tada nadali u Waymu, na što je nedavno reagirao i Morgan Stanley smanjivši prošli mjesec procijenjenu vrijednost kompanije za čak 40 posto, sa 175 milijardi dolara na "samo" 105 milijardi.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju