Danas nam se to čini nemoguće, no u nekoj daljoj budućnosti vjerojatno nam neće trebati vozačke dozvole, a razlog je jednostavan – ljudi neće voziti automobile jer će to umjesto njih raditi računala. Ako pitate ekipu u Google, tj. Waymu, Tesli i drugim kompanijama čiji inženjeri razvijaju autonomnu tehnologiju, analiziraju podatke i koriste umjetnu inteligenciju za upravljanje vozilima, već danas računala su puno bolji vozači od ljudi. Računala se pridržavaju ograničena brzine, drže sigurnosni razmak, nikada nisu pod utjecajem opijata i na njih ne djeluje umor, zbog čega su pouzdaniji u odnosu na ljude.
Tome u prilog govore i dosadašnja postignuća Wayma čiji su autonomni automobili do sada prešli više od 16 milijuna kilometara bez nekog većeg problema (bilo je prometnih nesreća, ali za većinu krivnju snose ljude, a ne računala) tako da njihov argument u korist računala kao boljih vozača od ljudi, zaista "drži vodu". Naravno, s računalima uvijek postoje druge opasnosti poput npr. hakiranja i snalaženja u nekim neuobičajenim situacijama, no do sada takvih problema nije bilo, što ne znači da se s njima neće susretati u budućnosti.
Waymo je krajem prošle godine pokrenuo prvi autonomni taksi-servis u Arizoni te njihovi robotski taksiji, kako ih nazivaju mediji, zaista prevoze ljude u (ograničenom) dijelu ove američke savezne države, no putnici ipak nisu sami u vozilu jer na prednjem sjedištu (još uvijek) sjedi backup vozač – zlu ne trebalo. Ova je kompanija nedavno dobila dozvolu i za testiranje i prijevoz putnika u Kaliforniji, no uz uvjet da se vožnje ne naplaćuju te da u automobilu mora sjediti vozač.
Tehničke mogućnosti autonomnih vozila
A kako je počela cijela priča o Googleu i autonomnim automobilima, nedavno je za Business Insider ispričao Sebastian Thrun, koji je još prošlog desetljeća smatran jednim od najvećih stručnjaka na ovom području. On je radio na projektima vezanim uz autonomne automobile te je privukao pažnju osnivača Googlea koji su još 2009. gledali daleku budućnost s vizijom automobila kojima će upravljati računala.
Ono što je posebno zanimljivo je da, kada je Larry Page prvi puta pristupio Thrunu i izložio mu svoju ideju o autonomnim automobilima, odnosno o automobilu koji bi u potpunosti sam vozio cestama Kalifornije, on mu je odgovorio kako se tako nešto ne može napraviti. Page nije odustao te je još dva puta kontaktirao Thruna i tražio je objašnjenja i razloge zbog kojih tako nešto tehnički nije moguće. Kada je Thrun bolje razmislio, shvatio je da u biti ne postoje neki tehnički razlozi zbog kojih je razvoj potpuno autonomnih automobila nemoguć i to je bio početak Googleovog odjela za razvoj automobila bez vozača, koji je kasnije postao odvojena kompanija Waymo (Waymo je, kao i Google, dio krovne kompanije Alphabet).
Thrun je priznao da mu je to najneugodniji trenutak u karijeri jer su ga svi doživljavali kao stručnjaka, a on je bez razmišljanja jednu takvu ideju odbacio i proglasio neostvarivom. Pokazalo se, naglašavaju na Business Insideru, da su najbolje ideje one za koje svi misle da su lude, pogotovo stručnjaci, a desetljeće nakon što je Page postavio to pitanje o potencijalnom razvoju vozila kojima će upravljati samo računala, pokazalo se da je najveći stručnjak bio potpuno u krivu.