Ovog tjedna Apple i Samsung objavili su financijske i prodajne rezultate za drugi kvartal koji su pokazali pad potražnje za najjačim, tj. najskupljim modelima na tržištu. Posljednjih godina cijene top-modela pametnih telefona ovih kompanija premašile su tisuću dolara, što je mnogim korisnicima postalo preskupo pa se odlučuju na kupovinu jeftinijih modela ili, ako kupe najjači model, više ga ne mijenjaju svake dvije godine, već nove uređaje kupuju nakon tri ili više godina.

Prodaja iPhonea u drugom kvartalu pala je za 12 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a analitičari tvrde kako je najpopularniji i najprodavaniji model njihova telefona iPhone XR, koji su slobodnoj prodaji u SAD-u košta 749 dolara, dok cijena jačih modela XS i XS Max iznosi 999, odnosno 1099 dolara. Za većinu ljubitelja Applea, dakle, najjači modeli s OLED ekranima nisu toliko bolji od modela XR da bi za njih platili 250 ili 350 dolara više, a slična je stvar i sa Samsungovim top-modelima.

Dok raste popularnost telefonima iz jeftinije serije Galaxy A, smanjena je prodaja uređaja iz najjače i najpoznatije serije Galaxy S zbog, kako kažu iz južnokorejske kompanije, "stagnacije potražnje za premium uređajima". Sve više jeftinijih telefona, što se odnosi i na Samsungove uređaje iz serije Galaxy A, danas ima napredne opcije koje su prije bile rezervirane samo za najjače telefone na tržištu, a dio korisnika koji i dalje želi telefone s najjačim hardverom okreće se konkurentskim, pretežno kineskim kompanijama i njihovim uređajima sa snažnim hardverom i pristupačnijom cijenom.

Prema Carolini Milanesi, analitičarki iz Creative Strategiesa, danas je na tržištu pametnih telefona veća inovacija na softverskoj nego na hardverskoj strani, što je još jedan razlog zbog kojeg korisnici duže koriste starije modele telefona – softverskom nadogradnjom stariji telefoni dobivaju nove opcije pa nema potrebe kupovati nove uređaje da bi dobili nove mogućnosti na svojim mobilnim uređajima.

Izvor: Cnet