Koronakriza značajno je ubrzala digitalizaciju, ali ne za sve

Žele li tvrtke uspješno poslovati u "novom normalnom", moraju se brzo prilagoditi novim okolnostima, a digitalno poslovanje u tome igra veliku ulogu.

Martina Čizmić | 04.12.2020. / 16:51

Digitalizacija poslovanja, ilustracija (Foto: Mastercard)

Pandemija koronavirusa za neke je tvrtke bila najbolje vrijeme za digitalizaciju poslovanja. Dijelom jer su ih uvjeti na tržištu prisilili na takve promjene, a dijelom jer su imali vremena provesti veće zahvate u samoj tvrtki. No, iako podaci pokazuju da se trendovi vezani uz digitalizaciju, nisu promijenili, već samo ubrzali, činjenica je da se digitalizacija ne provodi jednako brzo u svim industrijama.

Upravo je o tome bilo riječi na online eventu „Prodaja 2.0. – Pogled u budućnost“ koji je okupio regionalne opinion makere iz prodaje i marketinga.

Trendovi koji su vezani uz digitalizaciju nisu se promijenili, već su se uslijed korona krize samo ubrzali. Digitalizacija poslovanja je proces koji je odavno započeo, no uslijed novih uvjeta poslovanja kompanije su bile prisiljene implementirati ga u vrlo kratkom roku.

Ako bismo željeli opisati 2020. godinu jednom riječi to bi bila inovacija. Doslovno preko noći poslovni svijet je promijenio svoje procese te ubrzao prelazak na digitalne sustave komuniciranja i poslovanja. U sektoru marketinga oglašavanje se u velikoj mjeri usmjerilo na online, upravo zato što se i prodaja proizvoda i usluga fokusirala na online. Trend koji se nastavlja je i pojednostavljivanje proizvoda i automatizacija procesa kako bi se isti jednostavnije oglašavali i prodavali, a prodaja i marketing imaju više no ikada iste ciljeve, a to je povećanje prihoda kompanije, naglasio je Hrvoje Supić iz tvrtke Salesforce.

Na panelu „Budućnost prodaje“ u kojem su sudjelovali Mato Njavro (ZŠEM), Krešimir Hlede (Greyp Bikes), Josip Ergović (NEXE) i Darko Minić (AIGO Business System), govornici su podijelili različita iskustva, ovisno iz koje industrije dolaze. Krešimir Hlede iz tvrtke Greyp Bikes je naglasio kako oni trenutno nemaju nikakvih problema s prodajom, dapače rasli su 120 % u odnosu na prethodnu godinu.

Mi se nalazimo u specifičnoj situaciji, tržište mikromobilnosti je u rastu u cijeloj Europi, stoga mi nemamo problema s prodajom. Naš najveći izazov su interni kapaciteti, odnosno pronalazak kvalificirane radne snage. Planiramo i dalje ulagati u istraživanje i razvoj kao našu temeljnu djelatnost, ali naglasak ćemo staviti i na B2C tržište u segmentu proizvodnje bicikala. Također, naglasio bih da smo mi među prvima uveli Salesforce platformu i digitalizirali sve svoje prodajne kanale poslovanja, naglasio je Hlede.

Josip Ergović iz Nexe Grupe istaknuo je problem isporuke robe u vrijeme korona krize.

Srećom niti nas korona kriza nije pogodila jer ostvarujemo rekordne prodajne rezultate. No, imali smo u početku problema s dostavom robe koju izvozimo zbog zatvaranja granica. S obzirom na povećane prodajne napore, imamo potrebu za sistematizacijom i digitalizacijom prodaje i upravo uz pomoć HSM informatike implementiramo Salesforce platformu koja će nam pomoći da ostvarimo još bolje prodajne rezultate u budućnosti, dodao je Ergović.

Panel „Budućnost marketinga“ okupio je pripadnike vodećih medija u regiji – Miran Pavić (Telegram Media Grupa), Zoran Turković (24sata), Borislav Miljanović (BizLife) i Darijan Kosić (N1) – koji su jednoglasno zaključili kako je budućnost oglašavanja u stvaranju atraktivnog sadržaja koji će na kreativan i novinarski zanimljiv način prezentirati proizvode i usluge. Digitalizacija komunikacije ušla je u sve poslovne procese pa tako danas klijenti organiziraju online evente, sastanke i webinare, dok je još samo prije nekoliko mjeseci bilo nezamislivo konferenciju pratiti putem računala ili mobilnog uređaja.

Danas više ne radimo treninge za javne nastupe, već educiramo ljude iz korporacija kako komunicirati u četiri zida putem online aplikacija, na koji način urediti pozadinu, kako se istaknuti i kako ostaviti dobar dojam. Zahvaljujući tehnologiji, u novim uvjetima poslovanja imamo mogućnost komunicirati, jer u suprotnom bismo bili u velikom problemu, istaknuo je Borislav Miljanović iz BizLifea.

Zaključak online eventa „Prodaja 2.0 – Pogled u Budućnost“ ide u smjeru važnosti kontinuirane prilagodbe na „novo normalno“, prihvaćanje novih procesa rada i ubrzani prelazak na agilno i digitalno poslovanje uz prihvaćanje tehnoloških inovacija kao nužnih za napredak poslovanja.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti