Danas je gotovo nemoguće zamisliti da u budućnosti više nećemo moći kupovati automobile s motorima s unutrašnjim izgaranjem, odnosno da će za desetljeće-dva benzinci i dizelaši polako nestajati s naših cesta. Razlog je jasan, a to je smanjenje zagađenja te se nadamo da će njihova zamjena, što bi trebali biti električni automobili, s vremenom postati (dosta) jeftiniji. Osim cijene, još je jedan važan preduvjet za uspjeh električnih vozila – baterije. Ako bi s vremenom postale izdržljivije i njihovo punjenje puno brže, kupovina električnih vozila činit će se logičnim izborom.

Porsche Taycan Bill Gates uživa u novom električnom automobilu, a objasnio je koji su problemi takvih vozila

No kada će to biti, teško je sa sigurnošću reći, pogotovo za Lijepu Našu, no na primjerima nekih europskih zemalja jasno je kako će sljedeće desetljeće biti ključno. Norvežani će vjerojatno još ovog desetljeća zabraniti prodaju vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem, Irska to planira do 2030., a prema ranijim planovima isto su namjeravale napraviti Francuska i Velika Britanija do 2040.

No Britanci ipak žele požuriti sa zabranom te premijer Boris Johnson rok zabrane prodaje automobila s benzinskim i dizelskim motorima, kao i hibridnih vozila želi pomaknuti na 2035., no to bi moglo biti još i ranije. Kako je za BBC rekao državni tajnik za promet Grant Shapps, zabrana bi mogla stupiti na snagu već 2032. godine, što je već za 12 godina.

Slika nije dostupna Francuska će zabraniti prodaju benzinaca i dizelaša

Velika Britanija ima cilj postati ugljično neutralna do 2050. te je za ostvarenje tog cilja od velike važnosti što prije s cesta ukloniti automobile s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Naravno, zabrana prodaje ne znači da će benzinci i dizelaši tako skoro nestati s cesta jer njihovih vlasnici mogu ih voziti još 10, 15, pa i više godina nakon uvođenja zabrane i tek ih nakon toga zamijeniti s vozilom na struju.

Izvor: InsideEV
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju