Kum AI tvrdi: Chatbotovi će djecu učiti dvostruko brže u odnosu na profesore u školama

Geoffrey Hinton tvrdi da će napredak AI posebno pozitivno utjecati na dvije kategorije - obrazovanje i zdravstvo.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 26.05.2025. / 15:12

Geoffrey Hinton (Foto: Afp)

Uz današnji veliki napredak tehnologije jasno je kako su aktialni školski kurikulumi zastarjeli. Gotovo se nemoguće prilagoditi velikim i brzim promjenama pa se čini da, dok djeca nešto nauče i završe školu, takve stvari više neće biti važne, odnosno zamijenit će ih neke druge, novije i modernije stvari, alati ili softver.

Rješenja za praćenje takvog brzog tehnološkog napretka postoji i nalazi se, naravno, u tehnologiji. Tako barem smatra Geoffrey Hinton, osvajač Nobelove nagrade za fiziku koji je široj javnosti poznati i kao kum umjetne inteligencije. On je do sada više puta upozoravao na potencijalne opasnosti ove tehnologije, a tijekom nedavnog gostovanja na velikom tehnološkom sajmu Gitex Europe održanom u Berlinu, govorio je i o pozitivnom utjecaju AI-a na obrazovanje.

Geoffrey Hinton, "Ljudi ne razumiju što dolazi": Napustio je Google kako bi mogao upozoriti na opasnosti nove tehnologije

Prema njemu, za desetak godina AI chatbotovi mogli učiti djecu više nego dvostruko brže u odnosu na današnje učitelje te smatra kako bi AI učitelji mogli biti ne samo puno učinkovitiji, već i - manje dosadni.

Još nismo na tom nivou, ali dolazi i tako ćemo imati puno bolje obrazovanje na mnogim razinama, komentirao je Hinton.

Objasnio je upravo korištenjem AI-a kao privatnih učitelja. Naime, pokazalo se kako će djeca učiti dvostruko brže ako imaju privatnog učitelja koji će znati što djeca ne razumiju te koji će im to znati objasniti na razumljiv način, za razliku od klasičnog učenja u učionici.

AI učitelji

Takav oblik AI učitelja već se neko vrijeme testira u nekim školama u Velikoj Britaniji te chatbotovi mogu direktno razgovarati s učenicima te prilagoditi lekcije i nastavne planove njihovoj razini znanja. Iako britanska vlada ulaže milijune u različite AI inicijative u obrazovanju, tvrde kako tehnologija neće zamijeniti učitelje.

To će i biti od velike važnosti jer možemo se samo pitati kako bi izgledao svijet u kojem će tehnologija educirati našu djecu jer iako bi mnogi zaista mogli dobiti bolje obrazovanje i edukaciju prilagođenu svojim mogućnostima, jasno je kako ljudski element mora biti primaran. Također, osim obrazovanja, od velike je važnosti i socijalizacija u školama te druženje i igra s vršnjacima tako bi ideja nekakvih AI tutora mogla biti zanimljiva kao neka dodatna nastava, pored klasične nastave kakvu imamo danas. Naravno, nadamo se kako bi se i današnji način obrazovanja u učionicama, s kolegama i učiteljima i profesorima kao predavačima mogao dodatno poboljšati i usavršiti korištenjem tehnologije.

Tehnologija nas podučava i - uzima nam poslove

Geoffrey Hinton, Kum AI-a otvoreno o svojim strahovima: Umjetna inteligencija mogla bi aktivirati neki katastrofalni događaj koji bi izbrisao ljude

Prema nekim pesimističnim scenarijima, nismo toliko daleko od situacije u kojoj će tehnologija i roboti obavljati sve više ljudskih poslova pa se može dogoditi da umjetna inteligencija obrazuje našu djecu za poslove koje će ionako raditi - AI.

Iako je i na ovoj konferenciji upozorio na opasnosti ove tehnologije, koja bi unutar dva desetljeća mogla dosegnuti razinu superinteligencije, odnosno postat će pametnija od ljudi, napredak u obrazovanju spomenuo je kao jednu od dvije stvari od kojih će čovječanstvo profitirati. Druga stvar je - zdravstvo, odnosno očekivani veliki napredak u dijagnostici bolesti.

Izvor: Daily Mail

Vezane vijesti

Još vijesti