Kako je internetska trgovina u posljednje dvije godine u Hrvatskoj doživjela veliki uzlet, tako su se pojavile i brojne prijevare kojim kriminalci (kibernetički, ali i oni klasični) žele izvući novac od neopreznih građana. 

Već smo upozoravali na prijevare koje su vezane uz internetske oglasnike (a u kojima se "kupci" javljaju i šalju link s obrascem koji treba popuniti ne bi li oni uplatili novac), Facebook Market i lažne stranice koje nude izvrsne popuste, ali nikad ne isporuče robu. 

No, u posljednje vrijeme sve su češći pokušaji prijevare putem raznih portala za online kupovinu, posebno na oglašivačkim stranicama i/ili putem telefonskih poziva u kojima se spominju legitimne dostavne službe. 

Prijevara Prodajete nešto putem oglasnika? Policija upozorava na učestale prijevare: Ne dijelite financijske podatke s nepoznatima

Prevaranti iz raznih zemalja, najčešće iz Ukrajine, Rusije, Litve, Estonije i dr. javljaju se na oglase domaćih prodavača te putem lažne web stranice i/ili SMS/WhatsApp poruke traže korisnike broj kartice, kontrolni broj i datum isteka kartice. Na to su upozorili i iz DPD-a, kojim se sve češće javljaju građani koji su prevareni ili koje su pokušali prevariti na ovaj način. 

Napominjemo kako prevaranti pokušavaju na razne načine ukrasti ove vrijedne podatke, a najčešće se javljaju putem oglašivačkih stranica poput Njuškala, Facebook Marketplace-a i sl. Prevaranti se predstavljaju kao zainteresirani kupci koji žele izvršiti uplatu ili kao prodavatelji koji traže predujam kao garanciju za prodaju, ističu iz DPD-a. 

Naglašavaju kako se uvijek radi o prikupljanju osobnih i financijskih podataka: ime i prezime, broj kartice, datum isteka kartice te troznamenkastom kontrolnom broju (CVV).

Iz DPD-a upozoravaju građane da ne nasjedaju na takve prijevare, ne klikaju na takve poveznice i da, ako dobiju kakav e-mail u kojem se spominje DPD, provjere dolazi li on s njihove hrvatske domene (dpd.hr). 

DPD nikada neće tražiti presliku platnih kartica putem elektroničke pošte ili kroz digitalne kanale komunikacije (chat, SMS, WhatsApp i sl.), naglašavaju iz te dostavne tvrtke. 

Online prijevare Želite biti sigurni da je link na web stranicu koju želite posjetiti siguran? Ovo je pravi alat za provjeru je li riječ o prijevari

DPD Croatia želi upozoriti sve građane da pripaze s kim dijele i gdje unose podatke platne kartice. Napominjemo kako su broj kartice, kontrolni broj (CVV) i datum isteka kartice potrebni jedino kada se plaća putem interneta. Ako prodajete ili očekujete uplatu sredstva jedino što „kupac“ može opravdano tražiti su IBAN/broj računa te naziv primatelja. Također, DPD nikada neće tražiti podatak koji je vezan uz limit na kartici. Navedeni podatak, nije potreban ni prilikom prodaje ni prilikom kupnje na bilo kojoj stranici na internetu, stoga ih nikada ne upisujte. U slučaju sumnje na prijevaru ne slijedite poveznice zaprimljene putem takvih e-poruka te nemojte dijeliti osobne podatke, pogotovo ne troznamenkasti kontrolni broj platne kartice, naglašavaju iz DPD-a.

Također, upozoravaju, sve su učestalije i telefonske prijevare, a pretraživanjem broja u tražilici može se pojaviti ime DPD Croatia. Brojevi koji su prijavljeni kao sumnjivi su: 021 579 104 i 021 579 105, a prilikom javljanja na poziv u pozadini svira glazba. Moguće je da tijekom poziva prevaranti s računa skinu određeni iznos novaca, zato je, ističu, potreban poseban oprez. 

Kupovina na internetu Tamna strana internetske trgovine: Kako prepoznati prevarantsku stranicu i što napraviti ako vas ipak "upecaju"?

Ako ste bili žrtva navedenih pokušaja prijevara te ste poslali presliku kartice ili upisali podatke kartice na lažnoj stranici, obavezno o tome obavijestite nadležnu banku koja vam je izdala karticu, kako bi njezino daljnje korištenje bilo onemogućeno od strane prevaranta. Naš odjel koji se bavi zaštitom potrošača svaki prijavljeni oblik prijevare prijavljuje nadležnim institucijama sa svim prikupljenim dokazima, na kraju ističu iz DPD-a. 

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju