Svaki je početak, kažu mudraci, težak, iako postoje i iznimke, što najbolje dokazuje domaći projekt Baggizmo čija je kampanja na Kickstarteru  u prva dva dana zabilježila odličan start. O tome, ali i cijelom projektu popričali smo s Ladislavom i Izvorkom Jurić...

Supružnici Jurić su idejni začetnici Baggizmo torbe i dio tima koji traži svoje mjesto pod suncem na globalnoj razini. Uvjereni u uspjeh vlastite ideje krenuli su s jasnom vizijom, izbjegavajući zamke domaće "skepse" i izostanka potpore poduzetnicima, odlučili su se na crowdfunding kampanju na Kickstarteru iz više razloga.

Nakon nepuna dva dana kampanja je zabilježila više nego solidne rezultate, stoga će o samom početku Ladislav Jurić kazati: "U prvih 24 sata kampanje na Kickstarteru, Baggizmo je ostvario više od 20% (7.082,00 USD) od ukupnog budžeta kojeg sakuplja u kampanji na Kickstarteru, a on iznosi 35.000,00 USD. Danas, u drugom danu kampanje već smo ostvarili i 25%. Osobno i sam redovito podržavam druge kampanje na Kickstarteru, ali sada kada moj projekt podržavaju drugi, mogu reći da se slažem s Bruce Nussbaumom, bivšim zamjenikom glavnog urednika američkog Business Weeka, koji Kickstarter smatra jednim od najznačajnijih događaja u kapitalizmu posljednjih 100 godina. Ova platforma uspostavlja novu paradigmu, onu s fokusom na kapitalizam kao društveni pokret. Omogućuje da autentični i kvalitetni projekti budu realizirani i ostanu nezavisni, a sve uz podršku zajednice. Neopisiv je osjećaj kada napokon lansiraš svoj proizvod i odmah na njega dobiješ pozitivnu reakciju od korisnika. Drago mi je da se već sada razaznaje popularnost Baggizma koja je vidljiva iz same podrške kampanji, s obzirom da su njezini pobornici odmah posegnuli za kupnjom torbe Baggizmo u sklopu kampanje na Kickstarteru."

Kada je, zapravo, "rođen" Baggizmo kao ideja?

Ladislav Jurić: Kako se je s vremenom povećavao broj gadgeta koje nosim sa sobom kada krećem od kuće, od mobitela, tableta, punjača, ključeva i sl. – postepeno se pojavila ozbiljna potreba za torbom u koju bi ih mogao smjestiti. Međutim, za muškarce se još uvijek nude samo glomazni ruksaci ili univerzalne torbe koje nemaju primjereno osmišljene džepove za sve ove uređaje, nego se miješaju s ostalim sadržajem torbe. To onemogućuje njihovo brzo dosezanje i rukovanje, a često se moraš i zaustaviti da bi izvukao ono što ti je potrebno. 

S obzirom na izrazito mobilni život kojeg vodim – ne samo u poslovnom, već i privatnom kontekstu – ova me je situacija počela iritirati, a potreba za torbom je i dalje bila tu. Što da kažem – nakon intenzivnog istraživanja shvatio sam da takva torba ne postoji i odlučio sam pokrenuti projekt kojim bi se ona realizirala. Za pomoć sam se obratio svojoj supruzi, dizajnerici Izvorki Jurić, i objasnio joj problematiku. Htio sam torbu za muškarce u koju bi stali svi gadgeti, bili uredno smješteni kako bi ih jednostavno, prema potrebi, mogao dosegnuti – bilo da vozim automobil, bicikl ili sam na sastanku. Ona je potom osmislila strategiju razvoja proizvoda i čitav branding, dok smo i za sve ostale segmente projekta izabrali vrhunske profesionalce.

Koliko je trajao put od ideje do realizacije?

Ladislav Jurić: Ideja se je rodila nešto više prije godinu dana, period u kojem smo intenzivno razvijali projekt, ulažući u njega vlastita sredstva. Za tu potrebu smo i osnovali tvrtku u Sjedinjenim Američkim Državama, što opet dovoljno govori o našoj poslovnoj ozbiljnosti, predanosti i uvjerenje u kvalitetu Baggizma. Lansiranje kampanje na Kickstarteru je prije svega, lansiranje ideje o proizvodu, testiranje tržišta, dok je cilj naravno – sakupiti definirana sredstva kako bi pokrenuli prvu seriju proizvodnje.

Izvorka Jurić: Sam razvoj proizvoda je trajao je oko 10 mjeseci, i u tom periodu napravljen je čitav niza prototipova, izmjena i poboljšanja, sve dok nismo došli do prototipa s kojim smo bili zadovoljni.

Ladislav i Izvorka Jurić: Neopisiv je osjećaj pozitivna reakcija na Baggizmo [INTERVJU]

Kako je skupljen tim koji razvija Baggizmo i na čiju inicijativu?

Izvorka Jurić: U stvaranju brandinga Baggizmo cilj nam je bio uključiti top profesionalce na tom polju, pa je tako za slogan i kreativnu komunikaciju zaslužan Vanja Blumenšajn (SENJOR), a za fotografiju Mladen Šarić. Razvoj proizvoda radili smo u suradnji s fantastičnim mladim dizajnericama iz dizajn kolektiva Manufakturist i vrlo smo zadovoljni rezultatima koje smo postigli, jer smo riješili većinu izazova koje smo si postavili na početku procesa dizajniranja.  Dizajnerice iz Manufakturista - Mateu, Mašu, Miu i Kristinu - upoznala sam još na Studiju Dizajna u Zagrebu, gdje sam radila kao predavač, a one su bile studentice. Ostale smo u kontaktu i nakon što su diplomirale i redovno pratim njihov rad tako da su one bile moj prvi odabir kada smo razmišljali o angažiranju dizajnera za razvoj proizvoda. Manufakturistice su tim dizajnerica mlađe generacije koje su trenutno vrlo angažirane na raznim poljima vezanim uz dizajn i vjerovala sam da će njihov svjež pristup ovom zadatku sigurno donjeti kvalitetne rezultate i da ćemo vrlo dobro surađivati. Eto, nisam pogriješila.

Kickstarter je prvi korak, optimistični ste vezano uz prikupljanje sredstava?

Ladislav Jurić: Kickstarter je svojevrsni multuplikator kratkoročnih i dugoročnih benefita. Za početak on omogućuje testiranje tržišta kako bi dobio realnu povratnu informaciju od svoje ciljne skupine da li ih zanima taj proizvod i u kojoj mjeri. Puštamo proizvod na svojevrsnu procjenu i želimo čuti komentare korisnika za koje je osmišljen. Smatramo to dragocjenim. S druge strane, pored ostvarivanja zacrtanog financijskog praga kojeg mora ostvariti kampanja – namjera nam je privući i potencijalne investitore. Projekt može zaživjeti u više smjerova, zajedno sa zajednicom za koju je stvaran. U tom smo smislu uzbuđeni jer želimo podijeliti Baggizmo sa zajednicom i „pustiti ga u život“!

Ako kampanja na Kickstarteru uspije, a nadamo se i vjerujemo da hoće, koji su idući koraci prema produkciji Baggizma?

Ladislav Jurić: Ispuniti obećanja dana u kampanji, a vodeće među njima je prva serija proizvodnje. Sljedeći korak u razvoju Baggizma nastavit će se u smjeru novih materijala i funkcionalnosti. Imamo u planu i posve nove linije proizvoda poput dizajna za školarce, žene i slijepce.

Izvorka Jurić: Da, neki planovi su vezani uz razvoj novih serija namijenjenih specifičnim ciljnim skupinama. Planiramo posebnu seriju za školarce, obzirom da sve više s klasičnih udžbenika prelazimo na tablete, i seriju koja bi bila namijena ženama jer smo tokom rada na ovoj seriji imali stvarno veliki broj upita i za žensku verziju. Ipak, najviše nas okupira razvoj posebne torbe za slijepe osobe. Naime, slijepe osobe koriste uređaj za pisanje / komunikaciju koji je vrlo sličan tabletu, ali nešto malo većih dimenzija i za koji također ne postoji adekvatna EDC torba. Želja nam je za ovu seriju sakupiti sredstva ili naći investitora koji bi omogućio što nižu prodaju cijenu kako bi torba bila dostupna svim slijepim osobama koje koriste ovaj uređaj. Ali - to je idući veći projekt...

Ladislav i Izvorka Jurić: Neopisiv je osjećaj pozitivna reakcija na Baggizmo [INTERVJU]

Jeste li uopće pokušali tražiti potporu u Hrvatskoj, prije nego ste odlučili pokrenuti kampanju na Kickstarteru?

Ladislav Jurić: Ne, odmah smo se usmjerili na Kickstarter iz razloga koje sam naveo u jednom od prethodnih odgovora. Kickstarter je platforma šira od isključivo prikupljanja financijskih sredstava – osigurava veliku vidljivost proizvoda, izravno ga testiraš, ali i privlačiš potencijalne investitore. U vrlo kratkom roku možeš sakupiti neprocjenjive tržišne uvide.

Proizvodnju planirate u potpunosti bazirati na "hrvatskim snagama"?

Ladislav Jurić: Sam proizvod u potpunosti je dizajniran i komunikacijski osmišljen "hrvatskim snagama". Trenutno je i ukupna kalkulacija cijene proizvodnje bazirana na proizvodnji u Hrvatskoj i voljeli bismo kada bi bilo moguće proizvodnju zadržati ovdje. No, u slučaju većih količina morat ćemo možda barem jedan dio proizvodnje premjestiti na lokaciju izvan zemlje, jer nam trenutni proizvodni kapaciteti pokrivaju izradu 500 torbi mjesečno. Svakako stavljamo naglasak na kvalitetu, pa ne razmišljamo o proizvodnji u Kini ili sl., jer želimo imati proces pod kontrolom.

Pretpostavljamo da već imate razrađenu poslovnu strategiju i ciljana tržišta na koja ćete se fokusirati u startu?

Izvorka Jurić: Kada smo razmišljali o korisnicima shvatili smo da bi takav jedan proizvod mogao biti privlačan vrlo širokom krugu muškaraca, od muškaraca koji su apsolutni zaljubljenici u gadgete popu Ladislava, preko poslovnih ljudi (menadžment), urbanih nomada koji se bave sportom ili aktivno žive (biciklisti, urbani putnici, motoristi) do tinejdžera kojima veće torbe (ruksaci) često smetaju u njihovim aktivnostima. Ipak, u smislu brandinga, odlučili smo se pozicionirati proizvod koji bi bio spoj tehnologije (gadget aware) i suvremene urbane mode – dakle, torba koja živi u svijetu mode i tehologije. Temeljem toga smo zaključili da zapravo moramo definirati nove principe nošenja muške torbe i stvoriti novu naviku. Tako je kreiran Baggizmo koji je moguće nositi na odjeću, ali i ispod jakne, poslovnog odijela i sl., i to bez obzira na godišnja doba ili društvenu priliku – nije ga potrebno skidati i odlagati sa strane, jer takve navike nisu baš svojstvene muškarcima.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju