Galerija

Kontrola vozila gestama, pojačana stvarnost, autonomna vožnja, motori u samim kotačima steer-by-wire sustav, samo su dio bogatstva tehnologije koju Lexus želi predstaviti zajedno sa svojim konceptom LF-30 Electrified.

"Elektrificirani" je zamišljen kao limuzina kranje futurističkog vanjskog dizajna, u koju komotno stanu četiri osobe, zajedno s vozačem.

Vozač i suvozač su praktični smješteni u vlastitim kokpitima vrhunske klase i okruženi futurističkim zaslonima, a da se stražnji putnici ne bi osjećali zapostavljeno, iz Lexusa su zamislili da ih maze i paze posebna sjedala s tehnologijom umjetnih mišića, koja omogućava prilagodbu točno prema osobi koja sjedi na njima.

Vjetrobransko staklo proteže se od prednjeg do stražnjeg dijela, dakle integrirano je s krovom vozila, a u Lexusu su zamislili da se na krovnom dijelu vrte realistične fotografije zvjezdanog neba, vaša omiljena videa ili recimo navigacija. Ne iznenađuje što Lexus sve to naziva SkyGate (Nebeska vrata).

Putnici bi tako sa SkyGateom mogli komunicirati i samo glasovno ili gestama, dok bi umjetna inteligencija pohranjena u računalu Elektrificiranog, naučila prepoznati i razlikovati glasove vozača i putnika te im tako omogućiti maksimalnu udobnost i uslužnost, od glazbenih želja, do prijedloga kakvim aktivnostima da se bave.

Nije to sve, jer bočna stakla imaju mogućnost reguliranja prozirnosti pa tako mogu i u potpunosti blokirati protok svjetla izvana.

Lexus posebno naglašava da je njihov koncept izgrađen od održivih materijala, poput spaljene cedrovine ili recikliranog metala.

Vanjština tog tehnološkog čuda na četiri kotača je pak ukrašena dinamičkim osvjetljenjem.

Tu su i neki dosad neviđeni koncepti poput takozvane "kontrole držanja", koja zapravo ima zadatak kontrolirati snagu svakog od motora, koji se nalaze u kotačima, kako bi se održala vozna dinamika.

Piloti imaju fly-by-wire sustav, a Elektrificirani pak ima steer-by-wire tehnologiju, što znači da po prvi put upravljač nije spojen mehanički s kotačima.

Sve to trebala bi pogoniti baterija kapaciteta 110Kwh, koja je za 10Kwh veća od bilo kojeg trenutnog Teslinog modela, a domet s njom bi iznosio oko 500 kilometara. Ukupna snaga LF-30 Electrified je 536 konja (400kW), a ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat iznosi, za auto ovakvih specifikacija, gotovo suludih 3,8 sekundi.

Izvor: The Verge, Lexus