Hoćemo li uskoro električne automobile puniti jednako brzo kao i automobile s motorima s unutranjim izgaranjem na benzinskim postajama? Dužina punjenja baterija električnih vozila, kao i još nedovoljno izgrađena infrastruktura, među glavnim su razlozima zbog kojih se veliki broj ljudi, iako su im e-automobili zanimljivi, i dalje odlučuje za klasične benzince i dizelaše. Osim ovih razloga, problem je, naravno, i cijena električnih vozila koja će u budućnosti ipak biti sve manja.
Problem s dužinom trajanja baterije uskoro bi mogla riješiti kompanija Piëch koja će ovog tjedna na automobilskom sajmu u Ženevi predstaviti sportski električni automobil Mark Zero. Snažna i atraktivna zvijer s tri električna motora i više od 600 KS koju u toj kompaniji nazivaju "modernim klasikom" dolazi s baterijom koja bi trebala izdržati oko 500 kilometara vožnje s jednim punjenjem. Riječ je o odličnom dosegu, no ono što je posebno važno izdvojiti jest da bi se baterija trebala napuniti do 80 posto za manje od 5 minuta – točnije, 4 minute i 40 sekundi.
Mark Zero (Foto: PRNewsfoto/PIËCH)
Kako bi ostvarili ovaj rekord, potrebne su dvije stvari – prva je posebna baterijska tehnologija zahvaljujući kojoj nema rizika od pregrijavanja pri brzom punjenju te prateća infrastruktura, odnosno posebne punionice koje se tek trebaju postaviti i na čijem razvoju radi kinesko-njemačka kompanija Qindgao.
Više informacija o samoj bateriji i načinu punjenja trebali bi saznati nakon službenog predstavljanja vozila te, ako se dosadašnje informacije pokažu točnima i u praksi, to će biti velika stvar za tržište električnih vozila jer će riješiti barem jedan veliki problem, brzinu punjenja baterije, dok bi se drugi problemi (dostupnost punionica i cijena) također trebali riješiti s vremenom pa bi u budućnosti vozila s električnim motorima trebala zavladati cestama diljem svijeta.
Što se performansi tiče, Mark Zero stotku i trebao uhvatiti već za 3,2 sekunde, dok će njegova maksimalna brzina iznositi 250 km/h, a treba spomenuti i još jednu posebnost ovog vozila – modularnost, koja će omogućiti nadogradnje softvera i hardvera, odnosno npr. moći će se nadograditi baterije s onima većeg kapaciteta.
Cijena Marka One nije poznata, no jasno je da će ovaj automobil moći priuštiti samo kupci dubljeg džepa.
Izvor: New Atlas